» عمومی » ورزشی » سپاهان با پیروزی ارزشمند برابر تراکتورسازی حضور خود را در جمع مدعیان تثبیت کرد.
ورزشی

سپاهان با پیروزی ارزشمند برابر تراکتورسازی حضور خود را در جمع مدعیان تثبیت کرد.

آذر 29, 1392 1011

ساعت 15 ، ورزشگاه یادگار امام ، تماشاچی : 20هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان
اخطار:جواد کاظمیان ، سعید دقیقی و حبیب گردانی  از تراکتورسازی و اروین بولکو ، خلیل زاده و مهدی شریفی از سپاهان
تراکتور سازی: حامد لک -میلاد فخرالدینی ، محمد نصرتی ، مرتضی اسدی ، حبیب گردانی – فرشاد احمدزاده ، مهدی کیانی ، مهدی کریمیان(60 جواد کاظمیان) ، علی کریمی( 72 سعید آقایی)، سعید دقیقی(81 میثم بائو)، کریم انصاری فرد
سرمربی: مجید جلالی
سپاهان : رحمان احمدی – هادی عقیلی ،شجاع  خلیل زاده ، احسان حاج صفی ، علی حمودی ،امید ابراهیمی ، علی کریمی ، اروین بولکو ، حسین پاپی(90 جهان عالیان) ، یعقوب کریمی (محمد غلامی 76)، مهدی شریفی
سرمربی: زلاتکو کرانچار
شرح بازی:
دو تیم قطب شکن فوتبال ایران در حالی به مصاف هم می‌رفتند که هر دو برای کسب ۳ امتیاز بازی انگیزه‌های زیادی داشتند. تراکتورسازی با توجه به اینکه رقیبش در صدر جدول یعنی پرسپولیس روز گذشته برابر سایپا پیروز شد نمی‌خواست با امتیاز از دست دادن در این بازی از کورس عقب بیافتد و در سوی دیگر سپاهانی‌ها خوب می‌دانستند اگر در این بازی ۳ امتیاز را کسب نکنند دیگر باید برای سهمیه گرفتن بجنگند.
سپاهان در آغاز بازی بیشتر از میزبان خود بازی را در دست داشت و حملات بیشتری روی دروازه حریفش طرح ریزی می‌کرد. آنها در ۲۶ دقیقه ابتدایی بازی ۵ کرنر بدست آوردند و این در حالی بود که تیم میزبان تا آن لحظه هیچ کرنری بدست نیاورده بود.
بازی خوب سپاهان در دو سوم اول نیمه اول به نحوی بود که این تراکتورسازی بود که روی دروازه سپاهان ضد حمله می‌زد هرچند دفاع مستحکم سپاهان اجازه خود نمایی به مهاجمان تشنه گل تراکتورسازی را نمی‌دادند.
اما در حالی که در دقایق پایانی نیمه اول بازی متعادلی را از سوی دو تیم شاهد بودیم سپاهانی‌ها روی ارسال یعقوب کریمی و ضربه سر شریفی اولین گل خود را در این بازی و همچنین نیم فصل دوم به ثمرر رساندند تا برنده و با روحیه ای خوب راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم تراکتورسازی برای جبران نتیجه و گلی که در آخرین دقیقه نیمه اول خوردند بازی بهتر و هجومی تری را از خود ارائه دادند و چند صحنه خطرناک نیز روی دروازه سپاهان ایجاد کردند.
البته سپاهان هم بیکار ننشسته بود و مانند نیمه اول در چند لحظه از بازی به خوبی توپ و میدان را کنترل می‌کرد اما آنها پس از به زمین آمدن کاظمیان و بائو برای تراکتورسازی هجوم بیشتری را از ناحیه تیم مقابل تحمل کردند تا بالاخره در دقیقه ۸۳ با ضربه کریم انصاری فرد گل تساوی را دریافت کردند.
پس از این گل با توجه به اینکه دو تیم فقط چشم به ۳ امتیاز این دیدار داشتند باز هم شاهد بازی هجومی از سوی دو تیم بودیم. بازی شجاعانه شاگردان کرانچار در زمین حریف باعث شد تا آنها در اولین دقیقه وقت‌های اضافه توسط امید ابراهیمی باز هم با ضربه سر به گل برسد تا یک پیروزی شیرین خارج از خانه را دشت کنند.

شرح گل‌ها:
۱-۰(سپاهان- ۴۵+۲):
ارسال پای چپ یعقوب کریمی از سمت چپ را مهدی شریفی با ضربه سر تبدیل به گل کرد، البته تماس توپ با حبیب گردانی تأثیر بسیاری در این گل داشت.
۱-۱(تراکتورسازی- ۸۳): میثم بائو یک دقیقه بعد از اینکه وارد زمین شد با پاس عرضی درون محوطه جریمه سپاهان کریم انصاری فرد را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا او دروازه سپاهان را به راحتی باز کند.
۱-۲(سپاهان-۹۰+۱): بعد از توپ گیری خوب شریفی توپ به غلامی رسید تا او بولکو را در سمت راست محوطه جریمه تراکتورسازی صاحب توپ کند و او با دید باز و سانتر دقیق باعث گلزنی ابراهیمی با ضربه سر بسیار زیبا شد.

دقایق حساس:
دقیقه ۳۴- شوت سرکش فرشاد احمد زاده با پای چپ در دستان رحمان احمدی قرار گرفت.
دقیقه ۴۷- بولکو در موقعیتی خوب درون محوطه جریمه تراکتورسازی صاحب توپ شد اما ضربه او درست به جایی رفت که لک حضور داشت.
دقیقه 63 – سعید دقیقی به سمت دروازه سپاهان رفت که احمدی با خروج از محوطه جریمه توپ را دفع کرد که البته درآن شلوغی به نظر می رسید توپ با دست احمدی برخورد کرده است .
دقیقه 65- جوادکاظمیان در محوطه جریمه سرنگون شد که داور حرکت او را تمارض تشخیص داد و به وی کارت زرد نشان داد و با شعار معروف “بی …” مورد استقبال قرار گرفت .
دقیقه 68- میلاد فخرالدینی با مدافع سپاهان برخورد کرد . او در این صحنه اعتقاد به پنالتی داشت اما داور ضربه دروازه اعلام کرد.
دقیقه 80 – پاس عرض کاظمیان می توانست دروازه سپاهان را روی پاشنه بچرخاند اما خلیل زاده با از خودگذشتگی توپ را دفع کرد .
دقیقه 85- کاشته عالی ابراهیمی از 30 متری توسط لک دفع شد .
دقیقه 87 : ابراهیمی با بی دقتی پاس کات بک غلامی را به آسمان زد .
بهترین بازیکن : امید ابراهیمی با تسلط فوق العاده اش در میانه میدان ستاره این بازی بود . در بین سپاهانی ها که بالاخره به خود آمده اند ، هادی عقیلی و شجاع خلیل زاده هم خوب کار کردند.

اتفاق ویژه : هواداران سپاهان که با ۳ دستگاه اتوبوس به تبریز آمده بودند تا تیم خود را در این بازی تنها نگذاشته باشند در هنگام ورود به ورزشگاه با تشویق هواداران تراکتورسازی همراه شدند. همچنین باشگاه تراکتورسازی از هواداران اصفهانی قبل از آغاز بازی پذیرایی به عمل آوردند.

پیروزی سپاهان در این بازی باعث شد تا آنها پس از ۸ هفته اولین پیروزی خود را به دست آورند. در این بازی همچنین سپاهان اولین گل را در نیم فصل دوم به ثمر رساند و همچنین اول گل را نیز پذیرفت. مهدی شریفی هم که قبل از این بازی قول گلزنی داده بود به قولش عمل کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×