» اخبار ایران و جهان » برف و کولاک در ۸ استان کشور/ سرمازدگی ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
اخبار ایران و جهان

برف و کولاک در ۸ استان کشور/ سرمازدگی ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

آذر 29, 1392 008

مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت:‌ بر اثر برف و کولاک در ۸ استان کشور امدادگران ۹۳۰ نفر از هموطنان‌مان را امدادرسانی کردند که از این تعداد ۴ نفر بر اثر سرمازدگی راهی بیمارستان شدند.

مرتضی مرادی‌پور با اشاره به جزئیات امدادرسانی حادثه‌دیدگان برف و کولاک در سراسر کشور خاطرنشان کرد: بر اثر بارش برف طی سه روز اخیر استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اصفهان، لرستان، چهار محال و بختیاری، استان مرکزی و همدان دچار برف و کولاک شدند تا حدی که تردد در راه‌های مواصلاتی این استان‌ها و مناطق صعب‌العبور به سختی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا 150 امدادگر در این استانها به افرادی که در راه مانده‌اند یا خودروی آنها در برف گیر کرده امدادرسانی کردند که طبق آمارها 930 نفر نجات یافتند که از این تعداد 100 نفر در مساجد اسکان اضطراری یافتند.

مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به اینکه برخی جاده ها مانند جاده نقده به پیرانشهر و جاده اشنویه به نقده بیشترین حجم برف و کولاک را داشته افزود:‌ از مجموع 275 خودروی رها‌سازی شده بیشترین آمار مربوط به همین جاده‌ها است و در عین حال 5 مصدوم داشتیم که 4 نفر آنها به دلیل سرمازدگی به بیمارستان انتقال داده شدند.

مرادی‌پور همچنین با اشاره به آمار کلی طرح امداد زمستانی هلال احمر گفت: از آغاز اجرای طرح زمستانی یعنی از 20 آذر تاکنون 764 عملیات در سراسر کشور انجام شده که 200 مورد آن مربوط به حوادث برف و کولاک بوده است و در همین راستا 28 هزار حادثه‌دیده امدادرسانی شدند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×