» اخبار ایران و جهان » بابک زنجانی: ۴۰۰ میلیارد تومان نقد برای پروژه ایران زمین از من گرفتند/ 900میلیون یورو خرج کرده ام
اخبار ایران و جهان

بابک زنجانی: ۴۰۰ میلیارد تومان نقد برای پروژه ایران زمین از من گرفتند/ 900میلیون یورو خرج کرده ام

آذر 29, 1392 1011

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از ایسنا :

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شهر تهران با تاکید بر مغایرت پروانه صادر شده توسط کمیسیون ماده پنج برای برج ایران زمین با اهداف طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران گفت: تعهدات به مالک مورد احترام است و شهرداری باید در پروژه‌های دیگر یا با دادن مجوزهای دیگر در این خصوص تهاتر انجام دهد و یا اینکه طلب این فرد به وی بازگردانده شود.

محمد سالاری در خصوص لغو پروانه برج ایران زمین با تاکید بر اینکه پروانه این پروژه توسط شورای عالی شهرسازی بدون نگاه سیاسی لغو شده است، گفت: این پروژه دو پروانه دارد و طبق قانون وقتی یک پروانه جدید صادر می‌شود، پروانه قبلی لغو شده است و در حقیقت یک پروژه نمی‌تواند دو پروانه داشته باشد.

وی افزود: آخرین پروانه پروژه برج ایران زمین توسط شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد تمامی موضوعات شهرسازی و معماری کشور و فرادست کمیسیون ماده 5 لغو شده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شهر تهران ادامه داد: پروانه‌ای که کمیسیون ماده 5 مبنی بر ساخت برج 38 طبقه در خیابان ایران زمین صادر کرده بود در پهنه سکونتگاه (R 201 ) قرار دارد و برخلاف چارچوب طرح تفصیلی مجوز داده شده است.

سالاری در خصوص سابقه لغو پروانه توسط شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: به لحاظ قانونی این شورا می‌تواند مصوبات کمیسیون ماده پنج را لغو کند و در اختیارات قانونی این شورا چنین چیزی پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص تعهدات شهرداری تهران در قبال مالک پروژه برای تامین تجهیزات پروژه صدر با شهرداری این توافق را صورت داده است، گفت: تعهدات به مالک مورد احترام است و باید در پروژه‌های دیگر یا با دادن مجوزهای دیگر شهرداری تهران در این خصوص تهاتر انجام دهد و یا اینکه طلب این فرد به وی بازگردانده شود.

سالاری افزود: در حقیقت مبلغی که این فرد پرداخته است محدود است و شهرداری تهران باید آن را پرداخت نماید و لغو این مجوز توسط شورا به لحاظ مغایرت این مصوبه با اهداف طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران بوده است.

دوشنبه این هفته شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه کمیسیون زیردست خود در دادن مجوز به برج 38 طبق ایران زمین را لغو کرد. روز بعد یعنی در صحن علنی شورای شهر تهران، اعضای شورا ضمن تائید این اقدام شورای عالی شهرسازی و معماری که در ادامه تلاشهای شورای شهر تهران صورت گرفته، از شهرداری خواستند تا ابتدا نسبت به ایمن‌سازی گودبرداری این پروژه و برگرداندن آرامش به این محل اقدام کند و در عین حال در مورد جبران خسارت مالک پروژه نیز دستور مقتضی را بگیرد.

اما بابک زنجانی روز گذشته در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: «پروژه ایران زمین با سرعت پیش خواهد رفت و سلیقه و احترام به عقاید مسوولین واجب است ولی قبلا باید فکر می کردند و مجوز نمی‌دادند.»

زنجانی تاکید کرد: «بعد دو سال که ٤٠٠ میلیارد تومان نقد گرفتند و رای کمیته داده‌اند و ٤٧٠٠٠ کامیون خاکبرداری شده و ٩٠٠ میلیون یورو هزینه شده، امکان این زورگویی‌های سیاسی وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه «سرمایه‌گذاران ایرانی را به خاطر قدرت نمایی نمی‌توانند به چالش بکشند» یادآوری کرد: «سورینت اجازه زورگویی و حرف غیرمنطقی به هیچ‌کس نخواهد داد و کسی نمی تواند حماسه اقتصادی موظف شده امسال را که به عهده مردم و سرمایه‌گذاران است به پوچی ببرد.»

در میانه این جار و جنجال خبری چند ماه اخیر، نگرانی مردم اطراف گود چهل متری ایران زمین از رانش‌های جدید در اطراف این گود بیشتر شده در حالی که دستشان به جایی نمی‌رسد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×