» اخبار ایران و جهان » امکان تخلف انتخاباتی سازمان دهی شده صفر است
اخبار ایران و جهان

امکان تخلف انتخاباتی سازمان دهی شده صفر است

شهریور 22, 1394 0013

وزیر کشور گفت: امکان تخلفات انتخاباتی به صورت سازمان دهی شده در کشور صفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای معاونین ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درباره تخلفات انتخاباتی و سازوکار برخورد با این تخلفات از سوی وزارت کشور، گفت: مکانیزم برگزاری انتخابات به صورتی طراحی شده است که تخلفات سازماندهی شده در آن به صفر رسیده است.

وی گفت: در اجرای انتخابات هیئت های اجرائی در کنار شورای نگهبان که ناظر اصلی محسوب می شود، نمایندگان نامزدها نیز حضور دارند. بنابراین مطمئن هستیم که امکان انجام تخلفات سازمان یافته  صفر است.

رحمانی فضلی در ادامه با اعلام اینکه تخلفاتی خارج از موضوع سازماندهی شده انجام می شود، گفت: مواردی بوده که فرد یا افرادی با یک شناسنامه چند بار رای داده اند و یا اینکه با شناسنامه خود در دو شهر مختلف پای صندوق رای حاضر شده اند. همچنین افرادی هم وجود دارند که با شناسنامه فوت شدگان اقدام به رای دادن می کنند. همینطور افرادی شناسایی شدند که با شناسنامه افراد زیر ۱۸ سال در پای صندوق های رای حاضر می شوند. برای جلوگیری از این تخلفات تمام حوزه های رای گیری را به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل کرده ایم تا قبل از دریافت رای هویت رای دهنده محرز شود.

وزیر کشور در ادامه با اعلام اینکه اقدامات انجام شده قطعاً تخلفات را به حداقل می رساند، افزود: برای شمارش آراء هم در حوزه های پرجمعیت، نمایندگان احزاب، وزارت کشور و شورای نگهبان حضور دارند که امیدواریم با الکترونیکی کردن انتخابات، میزان تخلف در شمارش آراء به حداقل برسد.

وی گفت: تمام سعی ما در وزارت کشور این است که انتخاباتی سالم و قانونمدار داشته باشیم. اما این بدان معنا نیست که انتخابات قبلی غیر قانونی و بدون استناد بوده اند.

وزیر کشور در ادامه از برگزاری جلسات متعدد دولت و شورای نگهبان برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات پیش رو خبر داد و افزود: در حال حاضر در شکل صندوق های رای گیری به توافق رسیده ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بخشنامه وزارت کشور مبنی بر استعفای افراد شاغل در زیرمجموعه های این وزارتخانه برای حضور در انتخابات نیز گفت: هیچ وقت نگفته ایم که برای انتخابات شش ماه زودتر استعفا بدهند، در این بخشنامه تاکید کردم که اگر شش ماه زودتر استعفا ندهید، با حق قانونی با این استعفا موافقت نمی‌کنم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/24/3/1807465.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×