» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » فولاد مبارکه رکورد ميزند و بزرگترين شرکت بورس ميشود
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

فولاد مبارکه رکورد ميزند و بزرگترين شرکت بورس ميشود

شهریور 22, 1394 009

فولاد مبارکه مجوز افزايش سرمايه 2هزارو 500 ميليارد توماني از دو محل را دريافت کرد تا ضمن رکورد شکني به بزرگترين شرکت بورس تبديل شود.

به گزارش پايگاه خبري شمس شهرستان مبارکه، شرکت فولاد مبارکه که با عرضه اوليه سهام در 21 بهمن 85، دومين شرکت مشمول اصل 44 حاضر در بورس بشمار مي‌رود، تا مدت‌ها عنوان دار بزرگترين شرکت از لحاظ سرمايه اسمي و ارزش روز بازار بود اما با حضور ساير شرکت‌هاي بزرگ، اين عنوان به ديگران رسيد. اما بعد از مدت‌ها، شرايط باز پس گيري اين عنوان فراهم شده است تا ضمن ثبت رکوردي جديد ، «فولاد» به بزرگترين بنگاه بازار سهام ايران تبديل شود.

براساس اين گزارش، اين شرکت هم اکنون با سرمايه اسمي 5 هزار ميليارد توماني بعد از دو بانک صادرات و پاسارگاد، سومين شرکت از نظر سرمايه اسمي و با ارزش روز بازار 6.9 هزار ميليارد توماني، رتبه 15 بزرگترين از لحاظ ارزش روز را دارد.

در اين ميان سازمان بورس مجوز افزايش سرمايه 2هزار و 500 ميليارد توماني فولاد مبارکه را صادر کرد تا بعد از برگزاري مجمع فوق العاده، اين شرکت با سرمايه اسمي 7.5 هزار ميليارد توماني، در رتبه اول شرکت‌هاي بورسي از لحاظ سرمايه اسمي قرار گيرد. تاکنون حداکثر سرمايه اسمي شرکت‌هاي حاضر در بازار 5.7 هزار ميليارد تومان و مربوط به بانک صادرات است که با نهايي شدن افزايش سرمايه «فولاد» رکورد تازه‌اي در ميزان سرمايه اسمي بنگاه‌ها ثبت مي‌شود.

به هرحال اين تأمين مالي سنگين از دو محل مطالبات و آورده نقدي 2 هزار ميليارد توماني سهامداران و سود انباشته 500 ميليارد توماني انجام و صرف اجرا و تکميل طرح توسعه کنسانتره و گندله سازي سنگان، مشارکت در افزايش سرمايه گل گهر و جبران مخارج سرمايه‌اي انجام شده، مي‌شود.

art5

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×