» عمومی » پزشکی سلامت » امگا 3 از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند!
پزشکی سلامت

امگا 3 از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند!

آذر 28, 1392 0011

ررسی‌های محققان کره یی نشان می دهد دو اسید چرب غیر اشباع امگا 3 (اسید ایکوز اپنتا انوئیک (EPA) و اسید دوکوزا هگزا‌انوئیک (DHA)) دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌ترومبوتیک (ضد لخته) هستند که سبب پیشگیری از بیماری قلب و عروق (CVD) می‌شود.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کارآزمایی‌های با بر چسب باز، اسیدهای چرب امگا 3 در پیشگیری ثانوی از CVD دارای منافع چشمگیر بوده‌اند ولی نتایج کارآزمایی‌های شاهددار دراین زمینه متناقض بوده است.

 

پژوهشگران در کره جنوبی تعداد هزار و هفت کارآزمایی یافته‌اند که از 1976 تا 2012 انجام شده و شامل اسیدهای چرب امگا 3 و پیشگیری از CVD بوده است.

 

این پژوهشگران برای انجام متا آنالیز، تعداد 14 کارآزمایی غیر انتخابی و شاهددار را برگزیده‌اند که شامل 20 هزار بیمار (سن متوسط حدود 63 که 79 درصد آنان مرد بودند) دچار CVD شناخته شده بوده است.

 

بر اساس این پژوهش، دوز اثر EPA یا DHA روزانه از 4 تا 8.4 گرم متغیر بود و به عنوان دارونما از چند روغن مثل روغن زیتون، آفتابگردان و ذرت استفاده شده بود. در متوسط پیگیری دو ساله دراین‌ گروه‌ها از نظر احتمال بروز رویدادهای CVD، میزان مرگ ومیر به هرعلت، مرگ ناگهانی قلبی، انفارکتوس مهلک یا غیرمهلک میوکارد، آنژین، نارسایی احتقانی قلب یا استروک اختلافی دیده نمی‌شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×