» عمومی » علمی آموزشی » خطر ورود ویروس های باستانی به آب اقیانوس ها
علمی آموزشی

خطر ورود ویروس های باستانی به آب اقیانوس ها

شهریور 22, 1394 0010

دانشمندان اعلام کردند ذوب شدن یخ های قطبی علاوه برافزایش سطح آب اقیانوس ها، خطرات دیگری نیز برای سلامت جامعه بشری به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، از سال ۲۰۰۳ گروهی از دانشمندان موفق به شناسایی ویروس های بزرگی (بزرگتر از ۰.۵ میکرون) شده اند که در لایه permafrost یا همان لایه همیشه یخ زده زمین وجود دارد. اما اکنون این نگرانی مطرح می شود که همزمان با تداوم گرمایش زمین و ذوب شدن حجم بیشتری از یخ های قطبی، این ویروس ها سر از آب های آزاد جهان درآورند، ویروسهایی که گفته می شود بیش از ۳۰ هزار سال قدمت دارند!

دانشمندانی که این وضعیت را بررسی می کنند از مطالعه ویروس های ۳۰ هزار ساله ای خبر می دهند که در محیط های یخ زده ای همچون لایه permafrost قطب به دام افتاده اند.

آنها هشدار می دهند که این ویرس های باستانی، آمیب های امروزی را آلوده کنند که این مسئله می تواند نگرانی های زیادی را به همراه داشته باشد.

دانشمندان با اشاره به این موضوع که تاکنون چند نمونه محدود از این ویروس ها را شناسایی کرده و مطمئن هستند که خطری برای سلامت انسان ها به همراه ندارند اما از خوش خیم بودن سایر ویروس های باستانی اطمینان خاطر ندارند.

از این رو این نگرانی در میان بسیاری از دانشمندان مطرح شده مبنی بر اینکه همزمان با ذوب شدن یخ های قطبی، دسته ای از ویروسهای مرگبار سر از آب های آزاد جهان در آورده و به تدریج به زیستگاه های انسانی نزدیک شوند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/09/3/1732768.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×