» عمومی » علمی آموزشی » سه كليد طلايي براي دست‌يابي به آرزوهاي‌مان
علمی آموزشی

سه كليد طلايي براي دست‌يابي به آرزوهاي‌مان

شهریور 22, 1394 0013

“چه چيزي را از دست داده‌ام؟ هر چه قدر سعي مي‌كنم نمي‌توانم به آن دست يابم! ذكر مي‌گويم، نماز مي‌خوانم، هر روز مراقبه و تمرينات يوگا انجام مي‌دهم و به كلاس‌هاي عرفان مي‌روم ولي متاسفانه هيچ بهبودي در وضعيت روحي خود احساس نمي‌كنم…

چرا عشق در درونم كمرنگ است، ثروتي ندارم و از سلامتي كامل برخوردار نيستم؟ چگونه مي‌توانم با روح گمشده خود مرتبط شوم؟ آيا مي‌توانم به آرزوهايم دست يابم؟”

اين سخنان تقريبا براي همه ما آشناست. اگر شما نيز با چنين پرسش‌هايي در ذهن خود روبه‌رو هستيد حتما اين مقاله را بخوانيد و در زندگي خود به كار ببريد. براي رسيدن به خوشبختي و موفقيت بايد به دنبال سه اصل مهم و ضروري باشيد. من اين عناصر كليدي را اركان مهم شخصيتي مي‌نامم: “انگيزه، هدف و خود را دوست داشتن.” بهتر است بدانيد عناصري كه باعث فعال شدن و حركت نيروهاي كاينات مي‌شوند ريشه در همين سه اصل دارند: “انگيزه، هدف و خود را دوست داشتن”. بنابراين براي داشتن شخصيتي سالم و روحي آرام بايد اين اصول مهم را در شخصيت خود بپرورانيد.

مطمئن باشيد با داشتن چنين شخصيتي قدرت روحي شما به طور خودكار دو چندان خواهد شد. وقتي يكي از اين اصول سست و شكننده شوند كل شخصيت شما همانند ساختماني فرو مي‌ريزد. بنابراين نبايد در اين حالت انتظار پيشرفت، سلامتي، موفقيت، بهبود روابط و دست‌يابي به آرزوهاي‌تان را داشته باشيد. بر عكس اگر اين سه ركن اساسي را در شخصيت خود جاي دهيد، اطمينان داشته باشيد به هر آن‌چه بخواهيد دست مي‌يابيد!

انگيزه
هنگامي مي‌توانيد ادعا كنيد قدرتمنديد كه هر آن‌چه در زندگي بخواهيد به راحتي بدان دست يابيد. شما خود مسوول زندگي‌تان هستيد و صحنه‌هاي آن را تنها خودتان مي‌سازيد. اين شما هستيد كه سرنوشت خود را رقم مي‌زنيد. براي اين‌كه اين كار را به خوبي انجام دهيد نياز به انرژي، قدرت و نيروي مضاعف داريد. به عبارت ديگر براي رسيدن به قله‌هاي موفقيت نياز به شارژ روحي داريد تا در مقابل همه فشارها و مشكلات زندگي‌تان به خوبي بايستيد و از ميدان به در نرويد.

همه ما براي پيشبرد اهداف‌مان به يك منبع عظيم انرژي نياز داريم. خوشبختانه اين منبع در وجود خودمان است. تنها بايد اراده كنيم و آن را فعال و زنده نگاه داريم تا به راحتي ماموريت‌مان را در زندگي به انجام برسانيم.

اين شور و شوق دروني است كه روح‌تان را پرواز مي‌دهد و شما را به آرزوهاي‌تان نزديك مي‌كند و يا به عبارتي ديگر سوخت اصلي خواسته‌ها و روياهاي‌مان همان انگيزه دروني شماست. در اين حالت است كه مردم به طور ناخودآگاه به طرف‌تان جذب مي‌شوند تا شما راحت‌تر بتوانيد قصر روياهاي‌تان را بسازيد. در اين صورت تشعشعات شادي و نشاط در درون‌تان شعله‌ور مي‌شوند و انگيزه‌تان براي انجام كارهاي موردنظر دو چندان خواهد شد. بنابراين ساير انسان‌ها مانند يك آهن‌ربا جذب شما شده و شما را حتي از لحاظ مالي حمايت مي‌كنند. در اين حالت روز به روز پيشرفت مي‌كنيد و ديگر در وجود خود ترس و ترديد احساس نمي‌كنيد.

براي رسيدن به چنين نقطه‌اي بهتر است بيشتر بر روي توانايي‌هاي خود متمركز شويد و به جاي آن‌كه به سراغ كارهايي برويد كه اصلا به انجام آن‌ها علاقه‌اي نداريد به دنبال اموري برويد كه انجام آن شور و شوق را در درون شما پديدار سازد.

بنابراين هرگز فراموش نكنيد يكي از اركان مهم رسيدن به موفقيت، داشتن انگيزه لازم براي انجام كار موردنظر است.

هدف
وقتي شما خواست‌ها و آرزوهاي شخصي‌تان را در  ذهن بپرورانيد به طور ناخودآگاه انگيزه‌تان براي رسيدن به آن‌ها دو چندان مي‌شود. بنابراين همين شور و شوق دروني باعث پيشرفت شما مي‌شود.

براي اين كار لازم است هدف‌تان كاملا مشخص و شفاف باشد، يعني بايد كاملا بدانيد چه مي‌خواهيد. اگر واقعا خودتان ندانيد به چه چيزي دست يابيد و به كجا مي‌خواهيد برسيد مطمئنا به بيراهه خواهيد رفت و يا به عبارت ديگر اگر مسير براي شما مشخص و روشن نباشد به زودي دچار لغزش و خطا مي‌شويد و قادر به ادامه كار نيستيد. بنابراين اگر هدف واضح و روشني براي خود نداشته باشيد نمي‌توانيد به خوبي تصميم‌گيري كنيد.

تصميم‌گيري غلط = نتيجه بد = نرسيدن به هدف.
هنگامي مي‌توانيد ادعا كنيد هدف‌تان كاملا واضح و شفاف است كه هيچ‌گونه شك و ابهامي در ذهن نداشته باشيد و دقيقا بدانيد در زندگي به دنبال چه چيزي هستيد. البته بهتر است بدانيد بهترين اهداف موقعي به ذهن ما خطور مي‌كنند كه افكارمان از مسايل و مشكلات اضافي پاك شده باشد. بنابراين ابتدا فكر خود را پاك و خالص كنيد تا بتوانيد به نداي درون‌تان گوش بسپاريد و در نهايت بهتر تصميم‌گيري كنيد.

براي دست‌يابي به اهداف خود روش‌هاي مختلفي وجود دارد: بعضي افراد از طريق “ديدن” اعمال ديگران و تجربه اندوختن متوجه مي‌شوند بهترين روش براي دست‌يابي به اهداف‌شان چيست. بعضي ديگر “حس” مي‌كنند چه كاري درست و چه كاري غلط است و در نهايت، گروه آخر افراد خوش‌شانسي هستند كه به طور ناخودآگاه مي‌دانند چه بايد بكنند و در هر لحظه چه قدمي بايد بردارند.

بنابراين هنگامي كه هدف شما كاملا واضح و روشن باشد ذهن‌تان آرام شده و به طور خودكار به دنبال پيدا كردن راه‌هاي مناسب براي دست‌يابي به هدف‌تان مي‌رود.

هدف شما از زندگي چيست؟ به چه چيزي مي‌خواهيد دست يابيد؟ معناي زندگي از ديدگاه شما چيست؟ چه اعمالي به شما كمك مي‌كند تا سريع‌تر به ذهني آرام دست يابيد؟

خود را دوست داشتن
يكي از اركان مهم براي دست‌يابي به موفقيت و خوشبختي اين است كه فرد خود را همان‌گونه كه هست بپذيرد و دوست داشته باشد. حتما مي‌پرسيد چرا؟ دليل آن كاملا واضح است. وقتي شما خود را دوست نداشته باشيد و خود را لايق خوشبختي و شادي در زندگي ندانيد، چگونه انتظار داريد به پيشرفت و سعادت نزديك شويد!

رسيدن به هدف,دست‌يابي به اهداف

انگيزه، هدف و خود را دوست داشتن،سه اصل مهم و ضروري براي رسيدن به خوشبختي و موفقيت

 

چه موقع به اين نتيجه رسيديد كه لايق دوست داشتن نيستيد و در زندگي قادر به پيشرفت نخواهيد بود؟
خيلي از مراجعان مي‌گويند: “پدر و مادرم مرتب مرا سرزنش مي‌كردند و هر روز به من مي‌گفتند تو به درد هيچ كاري نمي‌خوري و به هيچ كجا نمي‌رسي”. هر چه پدر، مادر، خواهر، برادر و يا دوستان‌تان به شما گفته‌اند تمام شده است. ديگر به آن‌ها توجه نكنيد. تنها به صحبت‌هاي دروني خود گوش بسپاريد.

در مورد خود چه فكر مي‌كنيد و با خود چه مي‌گوييد؟ آيا فكر مي‌كنيد لايق زندگي خوب و موفق هستيد؟ آيا با خود به اندازه كافي مهربان هستيد؟
طرز فكرتان را نسبت به خود تغيير دهيد و با افرادي رفت‌وآمد كنيد كه از آن‌ها انرژي مثبت بگيريد. از افرادي كه منفي هستند،‌ مرتب از زندگي گله و شكايت مي‌كنند و به هر چيزي با شك و ترديد نگاه مي‌كنند، دوري كنيد.

آيا اكنون خود را همان‌گونه كه هستيد مي‌پذيريد؟ آيا مي‌توانيد خود را دوست داشته باشيد و براي خود ارزشي قايل باشيد؟

اگر پاسخ شما مثبت باشد مطمئن باشيد امروز توانسته‌ايد بهترين هديه را به خود بدهيد. بدون شك با اين هديه به قدرتي دست مي‌يابيد كه مي‌توانيد به تمام خواسته‌هاي‌تان در اندك زمان دست يابيد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×