» عمومی » پزشکی سلامت » قرص هوشمند و ارتباط آن با پزشک
پزشکی سلامت

قرص هوشمند و ارتباط آن با پزشک

شهریور 21, 1394 008

این قرص هوشمند توسط یک اپلیکیشن می تواند پزشکتان را از روند مصرف دارو توسط شما مطلع سازد!
 محققان قرص‌های جدیدی ساخته‌اند که در صورت مصرف نشدن دقیق توسط بیمار، پزشک او را مطلع می‌کنند. این قرص‌ها می‌توانند در درمان بیماران سالخورده کمک شایانی کنند.

این قرص‌های جدید که سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی آنهاست به ویژه در درمان بیمارهای مبتلا به بیماری‌های  مغز و روان مانند آلزایمر و اسکیزوفرنی کاربرد ویژه دارد. به گفته محققان  بسیاری از افراد مسن و کسانی که بیماری‌های اختلال روانی دارند مصرف به موقع دارو‌های خود را فراموش می‌کنند.  در بیماری‌های زوال عقل هم اصولا بیمار در صورتی که تنها باشد مصرف به موقع دارو برایش بسیار سخت است. آمارها نشان می‌دهد که 50 درصد بیماران مسن به برنامه مصرف دارویی خود پایبند نیستند که این مسئله روند درمان آنها را دچار مشکلات جدی می‌کند.

در صورتی که این قرص‌ها به موقع مصرف نشوند پزشک بر روی گوشی یا تبلت خود هشداری دریافت می‌کند و می‌تواند موضوع را مورد بررسی قرار دهد.  همچنین می‌توان این قرص‌ها را تنظیم کرد که گزارش خود را به بستگان درجه اول بیمار ارسال کنند. در واقع در این روش،بیمار روی بازوی خود برچسبی دارد که اطلاعات قرص خورده شده را از درون بدن او دریافت می‌کند. این برچسب ساعت مصرف قرص را به تلفن همراه بیمار می‌فرستد و گزارش این مسئله به پزشک یا بستگان بیمار ارسال می‌شود.

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/09/15-9-11-211032C28E98C00000578-3229749-Researchers_say_the_technology_could_be_especially_useful_in_men-a-10_1441913266170.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×