» عمومی » فناوری اطلاعات » اپلیکیشن‌های سلامتی اپل در راهند
فناوری اطلاعات

اپلیکیشن‌های سلامتی اپل در راهند

شهریور 21, 1394 0011

کمپانی اپل در کنفرانس WWDC ۲۰۱۵ از دو اپلیکیشن جدید و با هدف ارتقاء سلامتی کاربرانش رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت اپل در مراسمی که در سالن آمفی تئاتر «بیل گراهام» سانفرانسیسکو ترتیب داده شده بود آیفون های جدید یعنی آیفون S۶ و آیفون S۶ پلاس را رسما به دنیا معرفی کرد. در کنار این دو محصول، iPad Pro و Apple TV نیز معرفی شدند. اما اپل از دو اپلیکیشن جدید نیز رونمایی کرد که به سلامت کاربرانش می اندیشد.

یکی از این اپلیکیشن ها Airstrip نام داشته و برای ساعت های هوشمند اپل طراحی شده است. این اپلیکیشن روی اسمارت فون یا تبلت های پزشکان و پرستاران نصب و مورد استفاده قرار می گیرد و به آنها اجازه می دهد تا بیماران خود را تحت کنترل داشته باشند. اپلیکیشن Airstrip می تواند ارتباطی بین بیمار و پزشکان باشد.

این ارتباط می تواند از فیکس کردن قرار ملاقات با پزشک، تشخیص اولیه و احتمالی بیماری یا حتی بررسی سوابق بیمار باشد. از دیگر امکانات این برنامه می توان به اشتراک گذاشتن نتایج آزمایشات یا حتی علائم حیاتی بیمار با پزشک را اشاره کرد. برای مثال، پرستاران یا سایر کارکنان بیمارستان می توانند اطلاعاتی مانند علائم حیاتی بیمار یا شرایط اورژانسی وی را برای پزشک ارسال کنند.

این اپلیکیشن با استفاده از سیستمی با نام Sense۴Baby امکان کنترل و بررسی علائم سلامتی و حیاتی مادران باردار در منزل را نیز فراهم می کند. این اپلیکیشن به خوبی می تواند ضربان قلب جنین از مادر را به تفکیک تشخیص داده و با استفاده از ساعت اپل اطلاعات دریافت شده را به پزشک ارسال کند.

بدین ترتیب، پزشکان بدون حضور مادران در بیمارستان یا کلینیک های پزشکی می توانند آنها را تحت کنترل داشته و با بروز هر گونه شرایط حادی مادر را به بیمارستان ارجاع دهند. مادران باردار با استفاده از قابلیت های این برنامه می توانند در هر لحظه پزشک معالجشان را در کنارشان داشته باشند تا بتوانند دوران بارداری خود را به سلامت پشت سر بگذارند.

اپلیکیشن دیگر کمپانی اپل ۳D۴Medical’s Complete Anatomy Series نام داشته و برای تبلت های iPadPro طراحی شده و آناتومی بدن انسان را با جزئیات پزشکی نمایش داده تا پزشکان بتوانند اطلاعات دقیق و جزئی از وضعیت جسمی بیماران در اختیار داشته باشند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/11/3/1828814.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×