» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه:استقلال، آزادی و شرافت ملت مدیون خون شهدا علی الخصوص جوانان و ایثار خانواده های آنان میباشد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه:استقلال، آزادی و شرافت ملت مدیون خون شهدا علی الخصوص جوانان و ایثار خانواده های آنان میباشد

شهریور 20, 1394 0022

حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه مبارکه گفت:استقلال ،آزادی و شرافت ملت مدیون خون شهدا علی الخصوص جوانان و ایثار خانواده های آنان میباشد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه ، به منظور تجلیل از خانواده بزرگوار شهید سعید قریشی جمعی از اعضاء ستاد جوانان نماز جمعه در معیت حجت الاسلام و المسلمین محمدی (امام جمعه محترم مبارکه) و حاج حسین پیراکه (عضو شورای شهر) با خانواده شهید قریشی دیدار کردند.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام مشهدی (معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه) ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین و جوانان همچنین قدردانی از خانواده شهید قریشی آنان را بسیار شجاع و عاشق وطن و انقلاب نامیدند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی ضمن بیان کردن خاطرات و وصایای شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا را افرادی با خلوص ، ارادتمند به خدا ، دین و اهل بیت دانستند.
امام جمعه مبارکه در ادامه افزود:اکثر شهدا اگرچه کم سن و سال بودند اما روح بلندی داشتند  طوریکه صدام پس از جنگ گفت سینه جوانان ایرانی پر از ایمان است .
در ادامه حاج حسین پیراکه که با شهید هم کلاس بودند ضمن بیان خاطراتی از شهدای مبارکه افزود شهدا خود را مکلف به انجام تکلیفات می دانستند جسمشان در بین ما بود اما انگار قصد سفر داشتند.
وی افزود شهادت قسمت آنان بود خداوند باید بعنوان حق بطلبد وگرنه هر شخصی لایق شهادت نیست.
عضو شورای شهر مبارکه در ادامه گفت:شهدا خوشبخت زندگی کردند و خوشبخت سفر کردند ما هم میتوانیم شهیدوار زندگی کنیم.
در ادامه مادر شهید سعید قریشی ضمن خوشامد گویی و آرزوی توفیق و سلامتی برای حاضران بالاخص جوانان ، جوانان را جانشینان و ادامه دهندگان راه شهدا دانستند.
ایشان خاطره ای از فرزند بزرگوارشان بیان کردند و گفتند: پسرم وصیت کرد اگر من شهید شدم لیلا وار بالای سرم بنشین مبادا نامحرمان تو را ببینند .
ایشان اضافه کرد:پسرم به من قول داده بودوقتی باز میگردد چهره اش خندان باشد
او پنج روز در سردخانه بود با چشم و دهان بسته وقتی او را آوردند خندان بود طوری که همه میگفتند معجزه است.
در پایان تمثال شهید قریشی توسط حاج آقا محمدی به مادر شهید تقدیم شد.

223

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×