» عمومی » ورزشی » شمشیربازان اسلحه سابر برای المپیکی شدن سفت و سخت تمرین می‎کنند
ورزشی

شمشیربازان اسلحه سابر برای المپیکی شدن سفت و سخت تمرین می‎کنند

شهریور 20, 1394 0010

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بااشاره به تمرینات این تیم برای حضور در ۶رویداد بین‎المللی گفت: شمشیربازان برای آنکه بتوانند از حضور در این رقابت‎ها به سهمیه المپیک برسند، سف و سخت تمرین می‎‎کنند.

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه مسابقات ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی برای هر سال میلادی در دو نیم فصل اول و دوم تنظیم می‎شود، اظهار داشت: معمولا در هر نیم فصل ۶ رویداد بین‎المللی در قالب مسابقات جام جهانی کلاس A، جایزه بزرگ یا قهرمانی جهان در کشورهای مختلف برگزار می‎شود. نیم فصل اول سال ۲۰۱۵- ۲۰۱۶ میلادی با برگزاری ۶ دیدار تمام شد و نیم فصل دوم این رویداد ها هم تقریبا تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این نیم فصل ۶ رویداد به میزبانی گرجستان، مجارستان، آمریکا، ایتالیا، لهستان و کره‌جنوبی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همه این رویدادها تاثیر گذار در امتیاز المپیکی شمشیربازان است به همین دلیل ملی‌پوشان اسلحه سابر در هر ۶ رویداد شرکت خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در ادامه یادآور شد: امسال میان رویدادهای دو نیم فصل اول و دوم فدراسیون جهانی تقریبا فاصله زمانی دو ماه و نیمه بود. بر همین اساس یک ماه به ملی‌پوشان‌مان استراحت دادیم و چند روزی است که تمرینات‌مان را از سر گرفته‌ایم تا برای حضور در اولین رویداد پیش رو که به میزبانی گرجستان برگزار خواهد شد، آماده‌تر شوند.

فخری تصریح کرد: ملی‌پوشان شمشیر باز اسلحه سابر انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند از همین رو سفت و سخت تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند اطمینان زیادی داریم که حداقل توسط یکی دو نفر از آنها صاحب سهمیه خواهیم شد.

دبیر فدراسیون شمشیر بازی در بخش دیگر گفتگو با خبرنگار مهر در مورد چگونگی گزینش ملی‌پوشان اسلحه سابر برای اعزام به ۶ رویداد پیش رو، گفت: برای مسابقات جام جهانی کلاس A مجارستان و جایزه بزرگ آمریکا سه بازیکن اصلی تیم که شانس‌های اول کسب سهمیه هستند یعنی مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری اعزام می‌شوند. در مورد مسابقات گرجستان علاوه بر این سه بازیکن، فرزاد باهر ارسباران، محمد فتوحی و سجاد پور سلمان را نیز در ترکیب اعزامی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت: در مورد ترکیب تیم اعزامی به مسابقات ایتالیا، لهستان و کره‌جنوبی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/21/3/1745367.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×