» عمومی » ورزشی » اخلاقی به مدال برنز دست یافت/ سقوط ۳ پله‌ای کشتی فرنگی ایران
ورزشی

اخلاقی به مدال برنز دست یافت/ سقوط ۳ پله‌ای کشتی فرنگی ایران

شهریور 19, 1394 009

نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم كشتی فرنگی ایران با پیروزی برابر حریف فنلاندی به مدال برنز رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست یافت. این سومین مدال کاروان ایران در این مسابقات بود.

 در  روز سوم و پایانی رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در شهر لاس وگاس آمریکا، حبیب‌الله اخلاقی نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل آمانالی آتایف از ترکمنستان در تایم اول با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت. وی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل جاوید حمزاتوف از بلاروس دارنده مدال برنز جهان در یک کشتی زیبا و مقتدرانه با نتیجه ۶ بر یک پیروز و راهی دور چهارم شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/10/3/1827845.jpg

اخلاقی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل رستم آساکولوف ازبکستانی قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۵ و قهرمان آسیا در حالی با نتیجه ۷ بر صفر پیش بود در یک لحظه غفلت ضربه فنی شد و با توجه به حضور کشتی گیر ازبک در دیدار فینال اخلاقی به گروه بازند‌ها رفت. وی در این مرحله با شکست ۷ بر صفر آمر هروستانویچ از اتریش راهی دیدار رده‌بندی شد.

اخلاقی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۵ بر یک هیتانبی از فنلاند دارنده مدال برنز جهان را شکست داد و سومین مدال کاروان ایران در این جام را بدست آورد.

حبیب‌الله اخلاقی

به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران از مجموع شش سهمیه در رقابتهای جهانی آمریکا توسط قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم و حبیب‌الله اخلاقی در وزن ۸۵ کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کرد. برای کسب سهمیه در وزن‌های ۵۹، ۶۶ و ۱۳۰ کیلوگرم سه مسابقه گزینشی دیگر پیش روی تیم ایران قرار دارد.

در این رقابتهای کاروان کشتی فرنگی ایران در وزن ۹۸ کیلوگرم توسط قاسم رضایی به مدال نقره رسید، در اوزان ۸۰ کیلوگرم توسط یوسف قادریان و ۸۵ کیلوگرم توسط حبیب‌الله اخلاقی ۲ مدال برنز گرفت و در وزن ۷۵ کیلوگرم هم سعید عبدولی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم، تنها موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل شد. همچنین حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم، مهدی زیدوند در وزن ۶۶ کیلوگرم، افشین بیابانگرد در وزن ۷۱ کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با شکست برابر رقیبان خود از دور مسابقات کنار رفتند.

در پایان رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در شهر لاس وگاس آمریکا تیم کشتی فرنگی روسیه با کسب یک مدال طلا، ۴ نقره و ۴۵ امتیاز عنوان قهرمانی را بدست آورد و تیم‌های آذربایجان با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و ۳۹ امتیاز و اوکراین با یک مدال طلا، یک نقره، ۲ برنز و ۳۵ امتیاز به ترتیب رده‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در دوره گذشته، با یک مدال طلای حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم، یک نقره توسط امید نوروزی در ۶۶ کیلوگرم و ۲ مدال برنز توسط افشین بیابانگرد در وزن ۷۱ کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم به مقام قهرمانی رسیده بود، در این دوره از مسابقات با کسب یک نقره، ۲ برنز، یک مقام پنجمی و ۳۱ امتیاز، به رده چهارم رسید تا نسبت به رقابتهای قبلی، ۳ پله سقوط کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×