» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت: يكي از بزرگترين مشكلات صنايع را نقدينگي است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت: يكي از بزرگترين مشكلات صنايع را نقدينگي است

شهریور 18, 1394 0010

جلسه بررسي مشكلات صنايع شهرستان مبارکه به منظور بررسي مشكلات صنايع شهرستان با حضور معاون وزارت صنعت ،معدن و تجارت ، در محل فرمانداري برگزار شد.

صالحي نيا معاون امور صنايع و اقتصاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت يكي از بزرگترين مشكلات صنايع را نقدينگي بيان كرد و گفت: كمبود نقدينگي براي صنايع كشور مشكلاتي ايجاد كرده كه حل آن جزء دغدغه هاي وزارت صنعت معدن و تجارت است و رايزني كرديم كه هرچه زودتر اين مشكل هم حل شود.

معاون امور صنايع افزود: از ديگر مشكلات صنايع كه تاثير زيادي روي توليد داخلي گذاشته ركود در بحث فروش محصولات يا به اصلاح تحريك تقاضاست كه برخي از آنها نوعا ذاتي هستند وبرخي ديگر بستگي به واردات كالاها دارد كه براي آن هم تمهيدات و برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته كه اميدواريم هر چه زودتر اجرايي گردد.

وي به واردات كالا به كشور اشاره كرد و گفت: خوشبختانه واردات كالا در ۵ ماهه اول سال نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته كه اين هم نويدي براي توليد كنندگان محصولات توليدات داخلي بوده و اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.

وي به مشكلات برخي از صنايع كه در روند فعاليتهاي جاري آنها تاثير گذار است اشاره كرد و گفت: ستاد تسهيل استان كه به صورت هفته اي تشكيل مي شود تلاش داشته ، مشكلاتي كه در استان قابل پيگيري است را حل نمايد و انتظار داريم مساعدت هر چه بيشتر را با صنايع در خصوص حل مشكلات و رفع موانع توليد آنها داشته باشند و ما نيز اين آمادگي را داريم كه در سطح كلان كشور مشكلات ديگر صنايع را پيگيري نماييم.

وي اضافه كرد رايزني خوبي با بانكها صورت گرفته و اميدواريم با تعامل با آنها علاوه بر حل مشكلات نقدينگي آنها ، زمينه توسعه آنها را فراهم نماييم و هدف ما ايجاد اميد در بين صنايع توليدي با هدف توليد وپيشرفت همراه با استمرار در آنهاست.

فرماندار شهرستان نيز به بيان برخي از مشكلات صنايع  بزرگ شهرستان از جمله ، پلي اكريل ، سيمان سپاهان ، فراورده هاي نسوز و ديگر صنايع مستقر در شهرك صنعتي پرداخت وگ فت: شهرستان مباركه وجود حدود ۵۰۰ شركت بزرگ و كوچك در آن ، به يكي از بزرگترين شهرستانها صنعتي استان وكشور تبديل شده كه متاسفانه برخي از شركتها در سالهاي گذشته با مشكلاتي روبرو شدند كه نيازمند مساعدت و دستورات مسئولان وزارتخانه مي باشد و انتظار داريم در اين خصوص همكاري لازم را با مديران صنايع داشته باشند.

علي اصغر ذاكري افزود: برخي از شركتها به خصوص صنايع پلي اكريل ،دي ام تي،فولاد ماهان و شركت آبياري و آبرساني شهرستان ، با مشكل سرمايه در گردش و تهيه مواد اوليه روبرو هستند كه جز دغدغه هاي مديران شركت و مسئولان شهرستان مي باشد و انتظار داريم در اين خصوص نيز دستورات لازم اتخاذ شود.

وي تصريح كرد اگر مشكلات صنايع و موانع توليد آنها مرتفع مي شود علاوه بر اينكه بر اقتصاد شهرستان و كشور تاثير مي گذارد ،مشكل اشتغال شهرستان نيز به نوعي حل مي شود و چرخه فعاليت و توليد صنايع شهرستان فعال مي شود.

لازم به ذكر است معاون  وزارت صنعت ،معدن و نجارت در ابتداي سفر به شهرستان در شركت پلي اكريل ايران با مديران اين شركت و جمعي از مسئولان شهرستان ديدار و گفتگو كرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×