» عمومی » ورزشی » اولین پیروزی ایران در جام جهانی والیبال؛ تونس ایران را به جام جهانی بازگرداند
ورزشی

اولین پیروزی ایران در جام جهانی والیبال؛ تونس ایران را به جام جهانی بازگرداند

شهریور 18, 1394 0010

شکست روز اول ایران مقابل آرژانتین موجی از نا امیدی را به سوی تیم ملی والیبال روانه کرده بود اما پیروزی در دومین دیدار، کواچ و شاگردانش را به مسابقات بازگرداند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود رو در روی تونس قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 3 بر یک نماینده آفریقا را شکست دهد. این اولین پیروزی ایران در جام جهانی بود و تیم برای یک بار دیگر امیدوارانه به جام جهانی ادامه خواهد داد تا به سهمیه المپیک برسد..

ست اول

ایران با یک خطای سرویس بازی را آغاز کرد و شروعی پر اشتباه داشت. بازیکنان مجموعی از خطاهای فردی و تیمی را ارائه دادند به طوریکه تا تکنیکال تایم اوت اول، ایران خطای سرویس، خطای دریافت و حتی خطای ارنج داشت و همین موضوع اختلافی کم بین دو تیم ایجاد کرد.

میرزاجانپور، غفور و موسوی در یکی از ارنج های ایران به روی تور آمدند و در همین آرایش بود که تونس در مقابله با این خط دفاع کم توان ظاهر شد و اختلاف به وجود آمده جبران شد و شاگردان کواچ توانستند از حریف پیش بیافتند.

غفور که به دلیل مصدومیت شهرام محمودی تنها پشت خط زن تیم بود، در ست اول ستاره زمین شد و توانست مشکل حمله روز گذشته رو حل کرده و با چند دفاع اختلاف بین دو تیم را به سود ایران کرد.

کم کردن اشتباهات تیمی از ایران و عملکرد ضعیف تونسی ها دلیلی شد تا ایران ست نخت را با امتیازات 25 بر 17 به نفع خود پایان دهد.

ست دوم

پیروزی در ست اول اعتماد به نفس را به ایران بازگرداند و ملی پوشان شروعی مطلوب داشتند. اختلاف 4 امتیازی در ابتدای بازی دو تیم را 8 بر 5 به تکنیکال تایم اوت فرستاد.

دریافت نه چندان خوب بازیکنان ایران در مقاطعی از ست دوم نتیجه را در امتیاز 11 برابر کرد. دفاع تونسی ها و دفاع بازیکنان این تیم امتیازات را نزدیک به هم کرده بود و تکنیکال تایم اوت دوم با حداقل اختلاف به سود ایران گرفته شد.
2 تیم پا یا پای بازی را ادامه می دادند تا اینکه در امتیاز 19 بر 19 مهدی مهدوی به میدان آمد و از همانجا روند بازی تغییر کرد. ایران 21 بر 19 عقب افتاد و در انتها ست را با امتیازات 25 بر 21 به تونس واگذار کرد.

ست سوم

شکست ست دوم زنگ خطری برای کواچ و بازیکنانش بود که اگر تمام تلاش خود را در زمین به کار نبرند حتی تونس هم می تواند مقابل ایران خطرساز باشد. ایران با امتیازات 3 بر صفر ست سوم را آغاز کرد اما یک تایم اوت از سرمربی تونس نتیجه را برابر کرد.

کواچ هم مهدوی را جایگزین معروف کرد تا تغییر طراحی در خط حمله شاید چاره برد ایران در این بازی باشد. این تاکتیک جواب داد و ایران در تکنیکال تایم اوت دوم، 2 برابر حریف امتیاز کسب کرده بود.

اختلاف بین دو تیم بیشتر و بیشتر می شد و همین بازی خوب ایرانی ها، حریف را به اشتباه مجبور کرده بود. فاتح، سرمربی تونسی ها از هر شیوه ای که می تواسنت استفاده کرد تا اختلاف بین دو تیم کمتر شود اما ایران در نهایت با 11 امتیاز اختلاف 25 بر 14 برنده ست سوم بود.

ست چهارم

مهدی مهدوی در این ست از ابتدا بازی را آغاز کرد و در ترکیب اولیه کواچ جای داشت. محمد جواد معنوی نژاد هم دیگر ایران نسبت به سایر ست ها بود.

تا امتیاز 6، تیم ها با یکدیگر برابر بودند اما یک دفاع عادل غلامی و سرویس موسوی ایران را با نتیجه 8 بر 6 به تکنیکال تایم اوت فرستاد.

حسام کعبی، درست چهارم جایگزین کاپیتان تونس و امتیازآورترین بازیکن این تیم شد تا فاتح آرایشی جدید را در مقابل ایران امتحان کرده باشد.

2 تیم در امتیاز 9 یک بار دیگر به تساوی رسیدند اما حضور معنوی نژاد در منطقه 4 و عادل غلامی در خط سرویس، 4 امتیاز پی در پی را برای ایران به همراه داشت.

چند اشتباه پی در پی تونس ها و موفقیت میلاد عبادی پور در حملات ست را با امتیازات 25 بر20 به سود ایران کرد تا ملی پوشان اولین پیروزی خود در جام جهانی را مقابل تونس با نتیجه 3 بر یک و امتیازات 17 – 25 25 – 21 14 – 25 20 – 25 به دست آورد.

تیم ملی والیبال ایران فردا، پنجشنبه ساعت 7:40 در سومین دیدار خود رو در روی ونزوئلا قرار خواهد گرفت.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×