» عمومی » ورزشی » طوفان زرد آسیا در گروه مرگ جای گرفت
ورزشی

طوفان زرد آسیا در گروه مرگ جای گرفت

آذر 27, 1392 1010

به گزارش سایت شمس مبارکه، باشگاه فوتبال سپاهان پر افتخارترین باشگاه در بین باشگاه‌های فوتبال ایران می باشد.
تیم فوتبال سپاهان اولین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رسید.

این باشگاه در سال 2007 با مربیگری لوکا بونا چیچ به مقام نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 2007 نیز دست یافت.

سپاهان تنها باشگاه ایرانی است که در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور داشته است.

این تیم دو بازی در این مسابقات انجام داده است که حاصل آن یک برد و یک شکست بوده است. لیگ قهرمانان آسیا یک رقابت فوتبالی است که از سال 2002 میان باشگاه های برتر لیگ‌های داخلی آسیا برگزار می شود.

همچنین نخستین دوره ی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال 1967 برگزار شد. تیم سپاهان در بین تیم های ایرانی با نه دوره حضور، بیشترین حضور را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز داشته است.

سپاهان در سال‌های 2004 و 2005 در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است و از سال 2007 تا کنون در تمام دوره های این مسابقات حضور مداوم داشته است.

در تیم سپاهان از ایران و اوراوا ردز دایموند از ژاپن با از پیش رو برداشتن حریفان به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2007 رسیدند.

تیم فوتبال اوراواردز ژاپن ، در تاریخ 7نوامبر 2007 و در دور رفت مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مقابل تیم فوتبال سپاهان رفت که این دیدار به تساوی 1-1 پایان یافت.

مسابقه‌ی برگشت دو تیم اوراواردز ژاپن و سپاهان ایران در روز 14 نوامبر 2007 به میزبانی تیم ژاپنی و در ورزشگاه سایتاما برگزار شد که تیم میزبان با دو گل به پیروزی رسید و با کسب نتیجه 1-3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2007 نایل آمد.

بدین ترتیب تیم فوتبال سپاهان ایران با قبول این شکست ، به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2007 رضایت داد.

تیم فولاد مبارکه سپاهان پس از کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات جام باشگاه های آسیا در سال 2007 مجوز حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان را دریافت کرد. این تیم به عنوان اولین تیم ایرانی در این مسابقات که در توکیو ژاپن برگزار می گردید شرکت کرد.

سپاهان در بازی اول خود در این رقابت‌ها در تاریخ 16 آذر ماه سال 1386 به مصاف ویتاکر یونایتد نیوزلند رفت. در این مسابقه که از ساعت 14:15 به وقت تهران در ژاپن برگزار سپاهان اصفهان با گلزنی بازیکنان عراقی خود حریف را شکست داد.

عماد رضا در دقایق 3 و 4 و عبدالوهاب ابوالهیل در دقیقه 48 گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند و برای ویتاکر یونایتد، بنیرلی در دقیقه 75 گلزنی کرد.

سپاهان در دومین دیدار خود دوباره در مقابل تیم اوراواردز ژاپن که در فینال جام باشگاه‌های آسیا از این تیم شکست خورده بود قرارگرفت.

s1سپاهان در پایان این دیدار 3بریک مقابل این تیم شکست خورد تا از رویارویی با آث میلان ایتالیا محروم شود.

ناگای، واشنگتن و هادی عقیلی که گل به خودی بود ، گل های اوراواردز را به ثمر رساندند. تک گل سپاهان به وسیله‌ی محمود کریمی در دقیقه 80 برای نماینده ایران رقم خورد. در این مسابقات تیم آث میلان ایتالیا با برتری برابر بوکا‌جونیورز آرژانتین به مقام قهرمانی رسید و جایزه 5 میلیون دلاری را دریافت کرد.

تیم فوتبال سپاهان علاوه بر خوب ظاهر شدن در سطح بین‌المللی در مسابقات داخلی نیز بسیار خوش درخشیده است و عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی فراوانی را از آن خود کرده است.

این باشگاه با چهار قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم و یازدهم لیگ برتر، پر افتخار‌ترین تیم این لیگ به حساب می‌آید.

سپاهان تنها تیمی در تاریخ لیگ‌های فوتبال ایران می‌باشد که موفق شده سه دوره‌ی متوالی به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

این سه قهرمانی متوالی سپاهان در لیگ برتر به “هتریک‌” معروف شد.

سپاهان همچنین 4 قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نیز کسب کرده است این تیم با قهرمانی در جام حذفی 1392 موفق شد با سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی برای چهارمین سال متوالی جام کسب کند و از این حیث در فوتبال باشگاهی ایران رکورد است.

سپاهان اولین تیم ایرانی است که توانست به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برسد و تنها تیمی است که به مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 میلادی راه یافته است این تیم همچنین با سه قهرمانی در لیگ برتر و سه قهرمانی در جام حذفی در دهه‌ی 1380، پر‌افتخارترین باشگاه فوتبال کشور در دهه‌ی هشتاد محسوب می‌شود.

تیم سپاهان یکی از تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان 2014 است که این بار به مصاف تیم‌های ” الهلال‌عربستان” در‌‌السد قطر و‌الاهلی ‌امارات خواهد رفت.

تیم سپاهان در گروه سوم با این سه تیم عربی همگروه شده است تیم فوتبال ‌الهلال عربستان با وجود اسم و رسم بزرگی که دارد هنوز موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نشده است این باشگاه با به دست آوردن 47 جام قهرمانی پر افتخار‌ترین باشگاه ورزشی کشور عربستان است شهرت این تیم به دلیل داشتن هواداران گسترده در تمام عربستان است.

تیم‌الهلال که دارای لقب‌های  رئیس، در باشگاه قرن آسیا و موج آبی است فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال او را به عنوان باشگاه قرن آسیا معرفی کرده است.

این باشگاه که در سال 1957 تاسیس شده است در حال حاضر به ریاست عبدالرحمن بن مسعود به فعالیت خود ادامه می‌دهد این باشگاه که در ابتدا نام المپیک را داشت سیزده بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، شش بار قهرمان جام پادشاهی،‌هفت بار قهرمان جام ولیعهدی، هفت بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، دو بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، دو بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و دوبار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده است علاوه بر این افتخارات مقام‌هایی را در لیگ و جام و ابر‌جام باشگاه‌های کشور‌های عربی بدست آورده است.

الهلال در سال‌های گذشته با نمایندگان ایران مثل پرسپولیس، مس کرمان، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال بازی کرده است که مهم‌ترین آن مربوط به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 2010 است که تیم ذوب آهن در مقابل این تیم هم در رفت و هم در برگشت به پیروزی رسید و توانست به مرحله‌ی فینال شد.

الهلال در نهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان همگروه بودند که در بازی رفت سپاهان با گل‌های توره‌ و فابیو‌ جانواریو در خاک عربستان از نماینده ایران شکست خورد و در بازی برگشت هم حاصل کار دو تیم تساوی یک بر یک بود که بعد از آن بازی جوسازی عربستانی ها و سامی جابر مبنی آلوده بودن آب های مصرف شده توسط بازیکنان این تیم بوسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد.

بازیکنان مطرحی چون یتاگونوز برزیلی، نصیرالثمراتی کاسیتلو از اکوادور، چوسونگ هون از کره جنوبی و عادل هرمان مراکشی در این تیم بازی می کنند که « یتاگونوز» تا پایان هفته دوازدهم با 9 گل زده در رده دوم جدول گلزنان لیگ عربستان حضور دارد. مربیگری این تیم بر عهده « سامی جابر» بازیکن معروف فوتبال عربستان است.

تیم بعدی که سپاهان باید به مصاف آن برود «السد قطر» است.

سپاهان که یکی از تلخ ترین خاطرات فوتبالی اش را در مقابل این تیم رغم زده است بار دیگر به رویایی با تیم قطری می رود.

s2

در شهریور ماه 1390 در آستانه صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا با گلی که امید ابراهیمی به ثمر رساند قطری را در اصفهان شکست و با این نتیجه آماده برگزاری دور برگشت شد، اما به دلیل سه اخطار بودن دروازه بان سپاهان و بازی کردن او در مقابل السد قطر با و شیرینی این برد به تلخی شکست تبدیل شد.

در بازی برگشت نیز سپاهان در مقابل السد شکست خورد و امسال این فرصت بدست آورده تا بعد از دو سال و نیم انتقام آن شکست سنگین را بگیرد.

این باشگاه قطری در تاریخ 21 اکتبر 1969 تاسیس شده است و در سال های 1988 و 2011 در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی رسیده است.

این تیم با کسب 24 امتیاز صدر نشین لیگ کشور قطر است. قدرت مالی این تیم قطری این اختیار را به آنها داده تا بتوانند بازیکنان بزرگی چون «رائو گونزالس» را به کشور خودشان دعوت کنند.

به غیر از گونزالس، لئوناردو واسیلوای برزیلی،‌حمزه سنهاج مراکشی، چونگ سو از کره جنوبی از بازیکنان سرشناس این تیم قطری هستند. سر مربیگری این تیم برعهده حسین الموتا مراکشی است که 44 سال سن دارد.

«الاهلی» امارات تیم صدر نشین اماراتی ها دیگر حریف سپاهان است.

صدر نشینی الاهلی باعث شده است که این تیم را تیمی خطرناک و غیر قابل پیش بینی تصور کنند.

الاهلی یک باشگاه فوتبال اماراتی است که در شهر دبی قرار دارد و در سال 1970 تاسیس شد.

«شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» مالک این باشگاه و حاکم دوبی است. این باشگاه پولدارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال امارات است.

بازیکنان ایرانی مثل حسن روشن، حسن نظری،‌علی کریمی، جواد کاظمیان، فرهاد مجیدی، میلاد میداوودی و مهرزاد معدنچی در این تیم بازی کرده و همین امر باعث محبوبیت این تیم در بین ایرانی ها نیز شده است.

این دومین همگروهی سپاهان و الاهلی در لیگ قهرمانان آسیاست و باید دید عملکرد کرانچار و تیمش در مقابل «الاهلی» چه خواهد بود.

بازیکنانی مثل لوئیز خیمنز ازشیلی، گرایته از برزیل،‌ هوگو ویانا از پرتغال و ژوسلی فریرا برزیلی از بازیکنان خارجی این تیم عربی هستند.
عبدالعزیزز هیکل، ماجد ناصر، حمید عباس از دیگر بازیکنان سرشناس این تیم هستند.

تیم سپاهان اصفهان که تحت مالکیت مجتمع فولاد مبارکه است از اواخر مهر ماه سال 1332 توسط محمود حریری کار خود را آغاز کرده است و طبق آخرین رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان در سال 2013، تیم فوتبال سپاهان اصفهان با کسب 27/1557 امتیاز و کسب رتبه 138 جهان، دومین تیم ایرانی بوده و در بین تیم های تازه آسیا در مکان ششم قرار دارد.

این تیم پر افتخار ایرانی یکی از سرسخت ترین تیم های این گروه است وحضورش کار را برای سایر تیم ها سخت کرده است. امیدواریم با بازی خوب بازیکنان و هدایت درست کرانچار به افتخار دیگری دست یابد و باعث خوشحالی تمام هوادارانش گردد.

برنامه مسابقات سپاهان به این شرح است:
28 بهمن 92 سپاهان- الاهلی امارات
7 اسفند 92 السد قطر- سپاهان
21 اسفند 92 سپاهان- الاهلی عربستان 12فروردین 93 الاهلی امارات- سپاهان
26 فروردین 93 سپاهان- السد قطر
2 اردبیهشت 93 الهلال عربستان- سپاهان

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×