» عمومی » ورزشی » پرسپولیس تنها باشگاه بدون مدیرعامل در دنیا/ چه کسی مقصر است؟
ورزشی

پرسپولیس تنها باشگاه بدون مدیرعامل در دنیا/ چه کسی مقصر است؟

شهریور 17, 1394 009

درحالی که انتخاب مدیر عامل پیش نیاز باشگاه‌داری است باشگاه پرسپولیس که در طول تاریخ مدیران قدرتمندی داشته که بازیکنان بزرگی هم به دنیای فوتبال معرفی کرده‌اند قریب به دو سال است که مدیر با ثبات ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس یکی از باشگاه‌های قدیمی در قاره آسیاست که مدیران و روزهای پرافتخار و بزرگی را به خود دیده و بازیکنان بزرگی چون پروین، دایی، کریمی، مهدوی‌کیا،بهزادی، کلانی و … را نه به فوتبال ایران که به فوتبال دنیا معرفی کرده است.

در میان مدیران این باشگاه امثال عابدینی، کاشانی، انصاری فرد، رویانیان و دیگرانی هستند که هرکدام ابداع‌ها و نوآوری‌هایی برای این باشگاه انجام داده‌اند، از ترانسفر‌های عابدینی بگیرید تا برسید به بازی با بایرن مونیخ و گرفتن حق پخش تلویزیونی توسط انصاری‌فرد و قهرمانی کاشانی و تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرسپولیس توسط رویانیان…

این باشگاه به دلیل نداشتن منبع مالی مشخص این اواخر شرایط ایده‌آلی نداشت اما همچنان هم مطرح بود، هم مدیر داشت و هم نو آوری و آینده‌نگری اما واقعیت این است که پس از تغییرات در نوع مدیریت و تامین مالی این باشگاه همه چیز از قبل بدتر شد تا جایی که حتی مدیر هم نمی‌توان برای این باشگاه انتخاب کرد.

اینکه همچنان اعضای هیات مدیره پرسپولیس نتوانسته‌اند مدیر عامل انتخاب کنند و یکی از پرجمعیت‌ترین باشگاه‌های آسیا به روش سرپرستی، روز را به شب و شب را به روز می‌رساند، اگر فاجعه نباشد قطعا بدترین اتفاق است برای پیشرفت و جلو رفتن و بالاتر رفتن.

در واقع این باشگاه در امر مدیریت به روزمرگی رسیده و تنها می‌کوشد تا امروزش را سپری کند و پول اتوبوس برای سفر به اصفهان پیدا کند یا پول هتل را بدهد تا به اردوی شب قبل از بازی برسد.

دوباره نگاه کنید، طاهری همچنان سرپرست است تا فاجعه مدیریتی این باشگاه که با سونامی مدیران از سال قبل شروع شده هنوز به سرانجام نرسیده باشد و هیچکس هم در این مورد قبول نمی‌کند که مقصر است و الزاما حتی این شرایط را بد هم نمی‌دانند…

این همه در حالی است که دنیا، دنیای برنامه ریزی است و باید یک مدیر بداند حداقل برای چهار سال مدیر عامل است و برای موفقیت شرکت خود برنامه‌ریزی کند.

از ساختن بازیکن در تیم‌های پایه بگیرید تا برسید به خرید بازیکنان جوان و ایجاد امکانات و برنامه ریزی برای فروشگاه ها و هتل‌های زنجیره ای و عقد قرارداد با مربیان کاربلد برای مدت طولانی و ….

اما پرسپولیس بدون مدیر عامل پیش می‌رود و کسی هم نگرانش نیست تا رکورد جدیدی برای تنها باشگاهی که قریب به دو سال است مدیرش مشخص نیست رقم بخورد.

با این وضعیت باید تاکید کرد که این روزها روزهای خوب این تیم مردمی است، روزهایی که کاشته‌های قبل را درو می‌کند و مصرف می‌کند، روزی که کاشته‌های قبلی تمام شود و مدیران به دلیل عدم ثبات نتوانسته باشند کاشته‌ای داشته باشند که به برداشت برسند آن روز کار تمام است و پرسپولیس همه اعتبار خود را هم پیش خورکرده و دیگر چیزی نخواهد داشت که با آن زنده بماند.

این باشگاه مردمی باید هر چه سریعتر یک مدیر‌عامل قوی و با ثبات داشته باشد تا با برنامه‌ریزی آینده را بسازد اما انگار سرنوشت این باشگاه برای کسی زیاد مهم نیست که اولین و سادهترین نیاز آن که انتخاب یک مدیر‌عامل است نادیده انگاشته می‌‌شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/24/3/1807446.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×