» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » هوای شهرستان مبارکه ناسالم شد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

هوای شهرستان مبارکه ناسالم شد

آذر 27, 1392 0019

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از ایرنا، براساس نمودار ایستگاه های مراقبت دائم وضعیت کیفی هوای اصفهان که بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد شاخص آلودگی هوای اصفهان تا ساعت 13 روز سه شنبه 26 آذر عدد 115(AQI) را نشان می دهد.

میانگین شاخص آلودگی هوا از مجموع گزارش ایستگاه های مراقبت دائم در خیابان رودکی، میدان آزادی، چهار باغ خواجو، بزرگراه خرازی و میدان امام حسین(ع) کسب شده است.

همچنین وضعیت کیفی هوا در شهرستان مبارکه نیز با شاخص آلودگی 103 بیانگر شرایط ناسالم هوای این شهرستان است.

وضعیت کیفی هوا براساس میزان آلودگی هوا (AQI) به شش سطح شامل پاک (0 تا 50)، سالم (51 تا 100)، ناسالم (101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناک (201 تا 300) و بحرانی (بالاتر از 300) سنجیده می شود.

شاخص آلودگی هوا (AQI )معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشد را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در شش سطح فوق نمایش می دهد.

براساس اطلاعات موجود در مورد شاخص استاندارد آلاینده های جوی، شرایط ناسالم تهدیدی برای سلامت گروههای حساس جامعه شامل کودکان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×