» اخبار ایران و جهان » چك علاقه مند خواهر خواندگي با اصفهان است/ عقد تفاهم نامه براي راه اندازي تراموا
اخبار ایران و جهان

چك علاقه مند خواهر خواندگي با اصفهان است/ عقد تفاهم نامه براي راه اندازي تراموا

شهریور 16, 1394 009

وزير امور خارجه چك اظهارداشت: صنايع دستي ايران و چك مي تواند عامل اتحاد تعامل دو كشور شود و با برداشته شدن تحريم ها شرايط افزايش ارتباطات تجاري و بازرگاني رونق مي يابد.

به گزارش ايمنا، لويرميرزائورالك در ديدار با شهردار اصفهان ضمن تبريك انتخاب جمالي نژاد به عنوان شهردار اصفهان گفت:  اصفهان از شهرهاي زيبا است كه مجموعه از زيبايي هاي تاريخي و هنري را در خود جاي داده و از ديدن اماكن تاريخي و هنري اصفهان بسيار خوشحال شدم.
وي

لازم است عملياتي و اجرايي شدن تفاهم نامه ها به صورت جدي و مستمر ادامه يابد چرا كه علاقه بازرگانان چك براي داد و ستد با ايران وجود دارد

افزود: صنايع دستي ايران و چك مي تواند عامل اتحاد تعامل دو كشور شود و با برداشته شدن تحريم ها شرايط افزايش ارتباطات تجاري و بازرگاني رونق مي يابد.
وزير امور خارجه چك با بيان اين كه با برداشته شدن تحريم ها شروع همكاري هاي بلند مدت ايران و چك انجام مي شود  تصريح كرد: در زمينه ماشين آلات، داروسازي، راه و ترابري، توسعه قطارهاي برقي ، توليد اتوبوس مي توانيم همكاري داشته باشيم.
وي اضافه كرد: در زمينه جهانگردي و گسترش هتل و توسعه زيرساخت هاي توريستي مي توانيم فعاليت كنيم.
لويرميرزائورالك تاكيد كرد: لازم است عملياتي و اجرايي شدن تفاهم نامه ها به صورت جدي و مستمر ادامه يابد چرا كه علاقه بازرگانان چك براي داد و ستد با ايران وجود دارد.
وي تاكيد كرد: علاقه مند هستيم با اصفهان خواهرخوانده شويم و از برگزاري جشنواره هاي فرهنگي چك در اصفهان و بالعكس استقبال مي كنيم.
وزير امور خارجه

در رابطه با قطار سبك تراموا با يكي از شركت هاي چك به نام اينيكون تفاهم نامه اي در حال انعقاد است كه اميد است با نظر مثبت هيات چك و تعامل سازنده دو طرف اين قرارداد در كوتاهترين زمان ممكن به نتيجه برسد

چك بيان كرد: در برابر آثار تاريخي اصفهان تعظيم مي كنم اما چك نيز آثار فرهنگي خوبي براي نمايش دارد.
انعقاد تفاهم نامه اي بين شهرداري اصفهان وچك براي راه اندازي تراموا
شهردار اصفهان در ديدار با وزير امور خارجه چك و هيات همراه گفت: اصفهان سومين كلان شهر كشور است به طوري كه وقتي وارد اصفهان مي شويم گويا ادوار تاريخي را مشاهده مي كنيم.
وي با اشاره به اين همانگونه كه چك قلب اروپاست اصفهان نيز قلب كشور و خاورميانه است افزود: اصفهان تمام زيبايي ها از جمله  پل هاي تاريخي،ساختمان هاي قديمي  و آثار معماري دارد .
شهردار اصفهان با بيان اين كه اصفهان داراي مكتب است عنوان كرد: مكتب و سبك اصفهان از سبك هاي معروف جهان است.
وي ادامه داد: ميراث فرهنگي اصفهان منحصر به ميراث ملموس نيست و ميراث فرهنگي ناملموس آن منحصر به فرد است.
جمالي نژاد به انعقاد تفاهم نامه اي بين شهرداري اصفهان وچك براي راه اندازي تراموا اشاره كرد و  اذعان داشت: در رابطه با قطار سبك تراموا با يكي از شركت هاي چك به نام اينيكون تفاهم نامه اي در حال انعقاد است كه اميد است با نظر مثبت هيات چك و تعامل سازنده دو طرف اين قرارداد در كوتاهترين زمان ممكن به نتيجه

اصفهان با 13 شهر خواهر خوانده ارتباط دارد و شهر اصفهان و پراگ مي تواند زمينه ارتباطات اقتصادي و تجاري را تقويت كنند

برسد.
وي با اشاره به اين كه شباهت هاي زيادي ما بين اصفهان و پراگ چك وجود دارد ادامه داد:پيشنهاد مي شود در دوران پسا تحريم ارتباطات خوبي بين دو شهر برقرار شود.
شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه لازمه ارتباط بين دوشهر اصفهان و پراگ چك عقد قرارداد خواهر خواندگي است افزود:اصفهان با 13 شهر خواهر خوانده ارتباط دارد و شهر اصفهان و پراگ مي تواند زمينه ارتباطات اقتصادي و تجاري را تقويت كنند.
وي با بيان اين مطلب كه اصفهان اعلام آمادگي براي اجراي پروژه هاي عمراني دارد تصريح كرد: اميد است اين مباحث در اوراق باقي نماند و به تفاهم نامه بينجامد.
جمالي نژاد با اشاره به برگزاري هفته هاي فرهنگي اصفهان در كشورهاي مختلف ادامه داد: اميدواريم با همكاري اين دو شهر اين هفته هاي فرهنگي در دو شهر اصفهان و پراگ برگزار شود.

http://www.imna.ir/images/docs/000204/n00204554-r-b-020.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×