» اخبار ایران و جهان » اردوغان: ایران عامل بروز بحران مهاجرت است!
اخبار ایران و جهان

اردوغان: ایران عامل بروز بحران مهاجرت است!

شهریور 16, 1394 0012

رئیس جمهور ترکیه، ایران و روسیه را به علت حمایت از دولت سوریه، مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا خواند.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا را متهم کرد که به رغم قرار دادن نام حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در فهرست سازمان‌های تروریستی ، همواره این گروه تروریستی را تحمل و با آن مدارا کرده است.
اردوغان در مصاحبه ای تلویزیونی با بیان این مطلب اعلام کرد :« اتحادیه اروپا، که پ ک ک را سازمانی تروریستی قلمداد می کند، متاسفانه با این گروه کنار آمده است و اعضای این گروه در کشورهای اروپایی پناه می گیرند و حتی گاهی مقامات اروپایی به رهبران پ ک ک فرصت نمایش قدرت می دهند.»
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: “کشورهای غربی همواره ترکیه را در مبارزه با تروریسم تنها گذارده اند؛ ولی با این همه آنکارا به مبارزه خود بر ضد پ ک ک تا آخر و تا زمانی که تهدیدات تروریستی این گروه در ترکیه به قوت خود باقیست، ادامه می دهد.”
اردوغان در عین حال اعلام کرد: ترکیه در عزم خود برای مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف بین المللی راسخ است و این گروه را تهدیدی ثانویه بر ضد این کشور می داند.
رئیس جمهور ترکیه همچنین حامیان دولت سوریه، یعنی ایران و روسیه را مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا معرفی کرد.
اردوغان مدعی شد: « این کشورها هرگز به دنبال میانجیگری در اوضاع سوریه نیستند، آنها همواره از بشار اسد حمایت کرده اند . آنها هرگز به این موضوع که چگونه باید این رهبر ظالم را از قدرت ساقط کرد فکر نمی کنند.»
اروغان تصریح کرد: «کارهایی است که ایران و روسیه باید انجام دهند. آنها کشورهای حامی سوریه هستند. من این موضوع را به طور علنی اعلام می کنم زیرا قبلا در این خصوص با آنها (رهبران روسیه و ایران) صحبت کرده ام.
وی در ادامه مدعی شد:” چاره ای جز گفتن این مطلب ندارم زیرا ناراحت هستم. ایران و روسیه سلاح و پول در اختیار بشار اسد قرار می دهند و از رژیم سوریه حمایت می کنند. همه تلاش های آنها در جهت حذف مخالفان (سوری) قرار دارد.”
 اردوغان همچنین در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: “داعش با رژیم سوریه منسجم عمل می کند و در حال حاضر بزرگترین حامی این گروه است و آنهایی که نهایت تلاش خود را برای بقای این رژیم به کار گرفته اند ، مسئول بروز این فجایع هستند.”
http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-01/16/farhangnews_120731-340033-1428208245.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×