» اخبار ایران و جهان » فروش عقاب ایرانی 2.2 میلیاردی! +عکس
اخبار ایران و جهان

فروش عقاب ایرانی 2.2 میلیاردی! +عکس

مهر 11, 1392 21554

فروش جوجه عقاب سفيد 2.2 ميلياردي در كويت/پرنده مورد معامله، یک جوجه عقاب ایرانی کاملاً سفید رنگ است که به علت قدرت و چابکی که در تعقیب شکار دارد، درنوع خود کم نظیر است.

oghab

یک جوجه عقاب سفید ایرانی که توسط کبوتر مجهز به تور ویژه شکار شده بود، در مزایده‌ای در کویت به مبلغ 750 هزار دلار (بیش از 2.2 میلیارد تومان) به فروش رفت.

رقابت شدیدی که میان تاجران کویتی و نمایندگان تاجران کشورهای حوزه خلیج فارس برای خرید یک نوع عقاب کمیاب درگرفت، با فروش این عقاب به قیمت 209 هزار دینار کویت (نزدیک به 750 هزار دلار آمریکا) به پایان رسید.

پرنده مورد معامله، یک جوجه عقاب ایرانی کاملاً سفید رنگ است که به علت قدرت و چابکی که در تعقیب شکار دارد، درنوع خود کم نظیر است.

به نوشته روزنامه کویتی الوطن، این “عقاب ایرانی” تا بامداد دوشنبه (8 مهر)، آزاد بود، تا اینکه 9 کویتی متخصص در شکار و تربیت عقاب موفق شدند این عقاب کم نظیر را از طریق فرستادن یک کبوتر که “تور صید عقاب” به همراه داشت، به دام بیاندازند.

خبر در دام افتادن این جوجه عقاب به دست صیادان از طریق پایگاه های اجتماعی منتشر شد و مزایده ای برای فروش آن از سوی هواداران پرندگان شکاری به راه افتاد.

حمود الرویعی کارشناس عقاب درباره نوع این عقاب ها گفت که این پرنده که اصل آن از کوه های ایران است، پرنده ای نادر است و همین مساله موجب گران بودن قیمت آن شده است.

وی در ادامه گفت که این جوجه عقاب که سنش از یک سال بیشتر نیست، بسیار نادر است و از سال ها پیش کسی نتوانسته است که چنین عقابی را شکار کند و به همین دلیل، قیمتش دو چندان شده است.

پرنده های شکاری از اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) هر سال به علت کاهش دمای هوا، به مدت دو ماه محل زندگی خود در کوه های ایران، پاکستان و روسیه را ترک می کنند.

این پرنده ها همواره به دنبال مناطق گرم تر هستند و همین مساله باعث می شود که افراد مشتاق به صید و آموزش شکار به این پرندگان در حاشیه خلیج فارس، فعالیت خود را افزایش دهند؛ از این رو قبل از فرا رسیدن بهار، این پرنده کمیاب نصیب شخصی شد که روزنامه ” الوطن ” کویت نام او را فاش نکرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. Mohsen

    شرم بااااد بر کسانی که یک جوجه مرغ ایرانی رو بخواد بفروشه به کشورای عربی یا هرجایی چه برسه به عقااب و شاهین ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×