» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » صرفه جويي 40 ميليارد ريالي در ناحيه فولادسازي و ريخته گري مداوم فولاد مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

صرفه جويي 40 ميليارد ريالي در ناحيه فولادسازي و ريخته گري مداوم فولاد مبارکه

آذر 24, 1392 009

رئيس توليد و تعميرات مدول B واحد ريخته‌گري مداوم فولاد مبارکه ضمن تاييد اين خبر گفت: با اجراي اين طرح (TQ کاهش ميزان PicKUP) و رسيدن پيک آپ نيتروژن به کمتر از 7 PPM علاوه بر مزاياي اقتصادي که به آن اشاره شد، مزيّتهاي ديگري از قبيل ارتقاء رضايتمندي مشتريان و اعتبار فولاد مبارکه، افزايش سود حاصل از افزايش توليد مطابق با سفارش مشتري، کاهش مصارف و حذف دوباره‌کاريها حاصل شد.

مظفر مختاريان در همين رابطه افزود: پس از تخليه فولاد مذاب از کوره به پاتيل،‌ عمليات متالوژي ثانويه با اضافه کردن افزودني‌ها روي مذاب در کوره پاتيلي شروع مي‌شود و با اتمام فعاليت به کمک جرثقيل، پاتيل مذاب به روي برج ريخته‌گري قرار مي‌گيرد و در ادامه با شروع فرآيند ريخته گري، فولاد مذاب از پاتيل به تانديش منتقل مي‌شود و از طريق نازلهايي که معمولاً‌ از جنس آلومينا ـ گرافيت است، و پس از آن وارد قالب‌هاي مسي مي‌شود و پس ازطي خط ريخته‌گري (طول متالوژي) شمش يا تختال به طولهاي مشخص (9 تا 10 متر) برش و محصول تختال بدست مي‌آيد.

وی خاطرنشان کرد: طي اين فرآيند اگر فولاد مذاب به هر دليلي با هوا تماس داشته باشد سبب ورود اکسيژن به ذوب و بوجود آمدن ناخالصي‌ها مي‌شود. بنابراين کاهش ميزان پيک آپ نيتروژن نشان دهنده کاهش ورود اکسيژن به ذوب و در نتيجه کاهش انواع ناخالصي‌هاست.

رئيس توليد وتعميرات مدول شماره B واحد ريخته‌گري مداوم فولاد مبارکه در بخش بعدي سخنان خود تصريح کرد: با انجام این طرح ميزان پيک آپ از PPM7 و 10 به PPM 8/7 تا پايان شش ماهه اول سال 92 به PPM 5/7 کاهش يافته است./ش

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×