» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فعالیت واحدهای صنعتی مبارکه در حد استانداردهای زیست محیطی است
اخبار شهرستان مبارکه

فعالیت واحدهای صنعتی مبارکه در حد استانداردهای زیست محیطی است

آذر 23, 1392 007

به گزارش سلیت شمس مبارکه به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کیومرث کلانتریˈ در جمع خبرنگاران در پاسخ به ابهاماتی در مورد نحوه وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست در برخورد با آلایندگی پساب فاضلاب برخی صنایع که در نشست خبری یکی از نمایندگان مجلس استان اصفهان عنوان شد ، افزود: براساس شاخص های بررسی شده هوای مبارکه در هشت ماه امسال، 239 روز سالم و تنها هفت روز ناسالم بوده است.

وی اظهارکرد: در شهرستان مبارکه تنها یک واحد نیروگاه برق با نام چهلستون فعالیت دارد که سوخت آن گاز و در مواقع اضطراری گازوئیل است و این نیروگاه به هیچ وجه مصرف سوخت مازوت ندارد و هم اکنون در حد استانداردهای زیست محیطی فعالیت می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به فعالیت کارخانه ˈسیمان سپاهانˈ اشاره کرد و گفت: فیلترهای این کارخانه در سال گذشته به دلیل فرسودگی به خوبی عمل نمی کرد بطوری که به آلودگی هوا منجرشده بود و به همین دلیل در سال 91 نام این واحد در فهرست صنایع آلوده کننده محیط زیست قرار گرفت.
کلانتری افزود: اما در سال جاری این کارخانه با هزینه های سنگین به اصلاح فیلترهای خود اقدام کرد و پس از تأیید این اداره کل در آبان ماه امسال از فهرست صنایع آلوده کننده محیط زیست خارج شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین زمان حذف واحد فولاد مبارکه از فهرست صنایع آلاینده کشور را در سال 87 عنوان کرد و گفت: هم اکنون این واحد صنعتی نیز در حد استانداردهای تعیین شده محیط زیست به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی خاطر نشان کرد: پساب تصفیه خانه فاضلاب کارخانه فولاد مبارکه بر اساس آزمایشهای انجام شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست و تخلیه آن در محیط مجاز است.
کلانتری یادآور شد: تشخیص آلایندگی یا نداشتن آلودگی یک واحد صنعتی بر اساس بررسی های کارشناسی و مطابق با استانداردهای زیست محیطی کشور و نه بر مبنای مشاهدات غیر کارشناسی انجام می شود زیرا بسیاری از آلاینده های محیط قابل مشاهده نیست.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم گفت: دستگاههای این اداره کل براساس استانداردهای تعیین شده زیست محیطی میزان آلایندگی صنایع و هوا را مشخص می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رجبعلی قاسمیˈ با بیان اینکه استانداردهای این اداره کل در سالهای گذشته ازسوی هیات دولت مصوب و ابلاغ شده است، اظهارکرد: موظف هستیم تنها برمبنای کاهش و افزایش میزان استاندارد آلایندگی، این صنایع را وارد و یا خارج فهرست آن کنیم/س.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×