» عمومی » ورزشی » ایران – گوام؛ تلاش برای پیروزی زیر سایه ترس/ آزمون جوانان تیم ملی
ورزشی

ایران – گوام؛ تلاش برای پیروزی زیر سایه ترس/ آزمون جوانان تیم ملی

شهریور 11, 1394 008

تیم ملی ایران درحالی دومین بازی‌اش در مسیر صعود به جام جهانی و جام ملت‌ها را برابر گوام برگزار می‌کند که همه منتظر پیروزی شیرین برابر این تیم هستند، تیمی که رکوردی فراموش نشدنی را برای کشورمان رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی ایران مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات را با نتیجه‌ غیر قابل تصور آغاز کرد. تساوی یک بر یک در زمین ترکمنستانی که از قدرت‌های درجه سوم آسیا هم محسوب نمی‌شود؛ آنهم در شرایطی که گل برتری را ایران به ثمر رسانده بود، شروع ناامید کننده برای کارلوس کی‌روش و تیمش بود.

در این رقابتها که دو هفته از آن سپری شده، ایران به خاطر سرگروه بودن، در هفته نخست استراحت داشت و با این تساوی ۲ امتیاز حساس را دست داد تا با یک بازی کمتر، در رده سوم گروه D قرار بگیرد. تیم کی‌روش که در فاصله زمانی ۵ روزه دو بازی در تهران و دهلی‌نو پیش‌رو دارند، می‌توانند با کسب ۲ پیروزی در این دیدارها، به جای گوام صدرنشین گروه لقب بگیرند و گامی بلند برای صعود بردارند.

گوام نخستین حریف ایران در این ۵ روز است، تیمی که به لطف دو پیروزی یک بر صفر مقابل ترکمنستان و ۲ بر یک برابر هندوستان صدرنشین گروه و شگفتی‌ساز جام لقب گرفته است اما روی کاغذ و از نظر منطقی، نمی‌تواند در ورزشگاه آزادی تهران دردسری برای تیم ایران بوجود آورد.

تیم ملی ایران درحالی ساعت ۱۹ پنجشنبه از این تیم واقع در اقیانوس آرام پذیرایی می‌کند که هیچکس به نتیجه‌ای غیر از برد میزبان فکر نمی‌کند و بسیاری هم منتظر پیروزی پرگل در این بازی هستند اما نتیجه‌ای غیر از برد تیم میزبان، یک شگفتی دیگر در این رقابتها را رقم خواهد زد.

فرصتی برای آینده‌سازان فوتبال
محمدرضا اخباری، محمد حسین کنعانی، میلاد محمدی، مهرداد قنبری، سعید عزت‌اللهی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، مهدی طارمی و البته کاوه رضایی نفراتی هستند که بازی با گوام و هند می‌تواند یک شانس بزرگ برای‌شان باشد تا بتوانند در مسیر جوان شدن تیم ملی، جایی برای خود در بین ۱۱ مرد اصلی و یا ۲۲ بازیکن اردوهای بعدی باز کنند.

هرچند علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی و سردار آزمون نیز می‌توانند از این بازی‌ها برای بهتر شدن جایگاه‌شان در تیم ملی استفاده کنند زیرا فوتبال ایران برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات نیاز به یک خون تازه و استفاده از بازیکنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه دارد.

در این راه بازی با تیم‌هایی مانند گوام و هند، می‌تواند تجربه این بازیکنان جوان را بیشتر کند تا آنها در مسیر پیشرفت فوتبالی خود، شانس انجام بازی ملی و یا افزایش تعداد آن را داشته و با تکیه بر نیروی جوانی و تجربیات خوبی که در این بازی‌ها بدست می‌آورند، در موفقیت‌های آینده فوتبال ایران نقش پررنگی را ایفا کنند.

حال باید دید کارلوس کی‌روش چه تعدادی از این بازیکنان را در این دو میدان به چندان سخت اما مهم به میدان می‌فرستد و آنها تا چه میزان از این فرصت طلایی برای بازکردن جایگاه خود در تیم ملی و جلب اعتماد سرمربی پرتغالی تیم ملی استفاده خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال ایران - ازبکستان

دومین رویارویی تاریخی
چهارم آذرماه سال ۱۳۷۹، ورزشگاه باغشمال تبریز، پرگل‌ترین بازی تاریخ ملی فوتبال ایران را رقم زد، جایی که تیم ملی ایران در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی – ژاپن با ۱۹ گل مقابل تیم گوام به پیروزی دست یافت.

در آن مسابقه که اولین و آخرین رویارویی تیم ملی ایران و گوام بود، تیم ملی با هدایت براگای برزیلی و گل‌های کریم باقری (۶ گل)، علی کریمی (۴ گل)، علی دایی و فرهاد مجیدی (۳ گل)، سهراب بختیاری‌زاده (۲ گل) و علیرضا نیکبخت‌واحدی (یک گل) یک پیروزی رویایی و فراموش نشدنی و رکوردی تاریخی را رقم زد.

حال بعد از حدود ۱۴ سال و ۹ ماه و به عبارتی حدود ۵۳۹۵ روز دوباره این دو تیم برابر همدیگر به میدان می‌روند، به این امید که تیم کارلوس کی‌روش بتواند مقابل گوام که امروز تقریبا تیمی شناخته شده است، پیروزی دلچسبی بدست آورده و مسیر حرکتی خود به سمت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات را هموار سازد.

برنامه کامل دیدارهای هفته سوم از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است:
پنجشنبه – ۱۲ شهریورماه
گروه A:
* امارات – مالزی
* عربستان – تیمور شرقی

گروه B:
* استرالیا – بنگلادش
* اردن – قرقیزستان

گروه C:
* چین – هنگ‌کنگ
* قطر – بوتان

گروه D:
* ایران – گوام، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی
* عمان – ترکمنستان

گروه E:
* ژاپن – کامبوج
* سوریه – سنگاپور

گروه F:
* عراق – چین‌تایپه
* ویتنام – اندونزی

گروه G:
* کره‌جنوبی – لائوس
* کویت – میانمار

گروه H:
* ازبکستان – یمن
* بحرین – کره‌شمالی

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×