» عمومی » فرهنگی ادبی » فراخوان نمایشگاه عروسک با موضوع «صلح، تفاوت، تفاهم» منتشر شد
فرهنگی ادبی

فراخوان نمایشگاه عروسک با موضوع «صلح، تفاوت، تفاهم» منتشر شد

شهریور 9, 1394 009

موزه عروسک‌های ملل به مناسبت روز جهانی صلح و سالروز تاسیس این موزه، از هنرمندان عروسک ساز ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه عروسک با موضوع «صلح، تفاوت، تفاهم» شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، موزه عروسک های ملل به مناسبت روز جهانی صلح یعنی ۳۰ شهریورماه و سالروز تاسیس این موزه، از هنرمندان عروسک ساز ایران دعوت می کند تا در نمایشگاه عروسک با موضوع «صلح، تفاوت، تفاهم» شرکت کنند. این عروسک ها پس از گزینش، در نمایشگاهی در تهران ارائه خواهند شد و پس از آن، در شکل نمایشگاهی سیار به مناطق مختلف ایران سفر می‌کنند و پیام صلح هنرمندان عروسک ساز را به مردمان ایران می‌رسانند.

عروسک ها، سفیران فرهنگی هستند که با شناخت آنها می‌توان با پیشینه تاریخی، فرهنگ و موقعیت اجتماعی ایران و جهان آشنا شد. بدون شک، این شناخت و آگاهی می‌تواند پایه‌های صلح، دوستی و احترام بین انسان ها را استوار ‌سازد. بنابراین از هنرمندان عروسک ساز دعوت می شود عروسکی با موضوع تفاوت/ تفاهم در عرصه ‌ای گوناگون فرهنگی، زبانی، قومی، نژادی، جنسیتی، فیزیکی، سنی، روانی، اجتماعی، مذهبی و… و. به موزه عروسک‌ها ارسال کنند. همچنین عروسک سازان می توانند چهره افراد آسیب پذیر جامعه شامل معلولان، مهاجران، پناهندگان، بی خانمان‌ها، اقلیت های قومی یا مذهبی، سالمندان، کودکان کار و خیابان، زنان در بحران و… را در آثارشان ترسیم کنند.

کارشناسان موزه عروسک‌های ملل، از میان عروسک‌های ارسالی، عروسک‌های با کیفیت برتر را انتخاب  و در نمایشگاه ارائه می‌کنند. عروسک‌های انتخاب شده برای نمایشگاه به سازندگان برگردانده نمی‌شوند و در نمایشگاه های مختلف ارائه خواهند شد. به سه عروسک برتر بنا به نظر کارشناسان لوح تقدیر و نشان سیمین موزه عروسک‌ها اهدا می‌شود.

عروسک‌ها می‌توانند در قالب عروسک‌های نمایشی (عروسک سایه، عروسک دستکشی و انگشتی، عروسک ماریونت، عروسک میله‌ای و …)، عروسک‌های هنری وعروسک‌های فرهنگی- قومی اهدا شوند و محدودیتی در اندازه و مواد مصرفی وجود ندارد.

همچنین از هنرمندان خواسته می‌شود تا پیام صلح خود را به همراه مشخصات عروسک و مشخصات خود ارسال کنند. موزه عروسک‌ها می‌تواند از تصویر کارهای برگزیده در منابع ترویجی متعدد استفاده کند. کاتالوگ نمایشگاه، در فرمت دیجیتال برای کلیه شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ شهریور  ۱۳۹۴ است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/31/3/1814717.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×