» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » ابراز رضایت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از میزان پیشرفت گندله سازی سنگان فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

ابراز رضایت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از میزان پیشرفت گندله سازی سنگان فولاد مبارکه

شهریور 9, 1394 0010

دکتر کرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيئت عامل ايميدرو به همراه دکتر سبحاني مدير عامل شرکت فولاد مبارکه، سعيد بخش معاون اجراي پروژه هاي توسعه فولاد مبارکه و مسئولين استاني و محلي از مجموعه ها و طرح هاي سرمايه گذاري گندله سازي و کنسانتره سنگان بازديد نمودند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه ، در اين بازديد که روز دوم شهريورماه سال جاري صورت گرفت، دکتر کرباسيان پس از اينکه از معادن، کارخانه کنسانتره ايميدرو و گندله سازي مجموعه پارسيان، مجموعه گندله سازي و کنسانتره فولاد مبارکه، کنسانتره توسعه ملي، کنسانتره شرق کاوه و کنسانتره فولاد خراسان بازديد نمود و درجريان پيشرفتها و وضعيت جاري پروژه هاي مذکور قرار گرفت، از ميزان پيشرفت گندله سازي سنگان و اينکه پروژه مذکور تا پايان سال جاري به بهره برداري ميرسد، ابراز رضايت نمود.

بنا بر اين گزارش در جريان اين بازديد دکتر بهرام سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه با بيان اين مطلب که تا پايان سال 94 عمليات نصب تجهيزات، تکميل و راه اندازي آزمايشي اوليه پروژه گندله سازي سنگان انجام ميشود، تصريح کرد: با بهره برداري کامل از اين پروژه، بخش اعظمي از نياز مواد اوليه فولاد مبارکه تأمين خواهد شد.

وي در ادامه به موضوع کيفيت و اهميت کاهش و حذف گوگرد در محصول توليدي و ضرورت احداث سد باطله بصورت متمرکز و توجه جدي به موضوع بازيافت آب تأکيد نمود.

در همين رابطه مير محمدي مدير عامل و قائم مقام مجري طرح سنگان فولاد مبارکه با اعلام اين مطلب که پروژه مذکور تا پايان سال جاري به بهره برداري ميرسد در مورد تأمين زير ساخت به ويژه تأمين گاز توضيحاتي ارائه نمود.

اين گزارش حاکيست در پايان بازديد از پروژه هاي مذکور، جلسه اي با حضور کليه سرمايه گذاران مجموعه برگزار شد و طي آن مسائل و مشکلات پروژه مورد بررسي قرار گرفت که در همين رابطه دکتر کرباسيان از اکتشافات جديد و شناسايي 42 نقطه (آنومالي) که افزايش ذخاير معدني را در بر خواهد داشت، خبر داد.

گفتني است، هم اکنون در منطقه سنگان ظرفيت اکتشاف شده 2.2ميليارد تن سنگ آهن با عيار متوسط 42 درصد ميباشد که پروژه گندله سازي و کنسانتره هر کدام به ظرفيت 5 ميليون تن در سال در زميني به مساحت150 هکتار در جوار معادن سنگ آهن سنگان با سرمايه گذاري بيش از 20هزار ميلياردريال در حال احداث است و هم اکنون گندله سازي، بيش 70 درصد و کنسانتره بيش از 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد .

f6

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×