» اخبار ایران و جهان » برداشت شبانه از حساب بانک‌ها بی‌منطق بود/ ابهامات را رفع می‌کنیم
اخبار ایران و جهان

برداشت شبانه از حساب بانک‌ها بی‌منطق بود/ ابهامات را رفع می‌کنیم

آذر 23, 1392 1013

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از مهر، ولی الله سیف امروز در جمع مسئولان بانکی کشور با اشاره به تجربه موفق بانكداري خصوصي در كشور گفت: بانكداري خصوصي در كشور تجربه موفقي است كه بايد از آن مراقبت شود و در همين راستا بايد نسبت به آن چه كه سبب تضعيف اين جايگاه مي شود، حساس بود.

وي تصريح كرد: آنچه كه ما بايد به شدت نسبت به آن حساس باشيم، طرز تلقي و باورهاي عمومي از بانكداري مخصوصا بانک هاي خصوصي در جامعه است كه در اين راستا بايستي با دفاع منطقي و پاسخ درست به انتقادات موجود كه بعضا هم منطقي هستند، زمينه تصورات مثبت از بانک ها را در جامعه ايجاد كنيم.

سیف، يكي از مثبت ترين نوع رقابت در بانک ها را رقابت در راستاي جلب رضايت مشتريان برشمرد و بیان داشت: مهم اين است كه درک و باور متقابلي از خواست مشتري داشته باشيم و به دور از سطحي نگري و با توسعه فرهنگ مشتري مدار در ساختار بانک، تمامي اعضا و تک تک همكاران را نسبت به اين موضوع حساس نماييم به طوري كه با برخورد مناسب با مشتري و ارائه پاسخ مستدل و قانع كننده، زمينه رضايت او فراهم شود.

رئيس كل بانک مركزي افزود: نظام بانكي بايد با اتحاد و انسجام و با درک درست از مسئوليت و وظايف خود، بيش از پيش به سمت ايجاد آرامش خاطر براي ذي نفعان و فعالان اقتصادي پيش برود.

سيف خاطر نشان كرد: بانک مركزي نياز به بازسازي و بازآرايي در ساختار دروني خود دارد تا بتواند وظيفه اثر در قبال جامعه كه حساس ترين بخش آن نظارت بر بانک ها است را به نحو مطلوب انجام دهد كه اقداماتي نيز در اين زمينه شروع شده و با استفاده از تجريبات و يک گروه از كارشناسان براي توسعه ابعاد عملياتي اين هدف و پيشبرد برنامه بانک مركزي 1400 در حال انجام است.

وي تصريح كرد: اعاده اعتماد بين سه ضلع بانک ها، بانک مركزي و مشتري يک بحث جدي است كه در گام اول جهت اصلاح اين حوزه، بازنگري در دستورالعمل ها و بخش هاي مبهم را در دستور كار داريم و بناست با تنظيم رابطه مشتري از موضع منطقي صحبت كردن با وي به يک استاندارد مشخص برسيم به طوري كه مشتري به اين باور برسد كه براي پاسخگويي و دريافت نياز خود از بانک، نيازي به سفارش و رابطه خاص ندارد و بر اساس اين استانداردها، پاسخ مطلوب خود را دريافت مي كند.

سیف يكي از برنامه هاي اين بانک را اقدام در راستاي رتبه بندي بانک هاي كشور از لحاظ صورت هاي مالي، سرمايه پايه و پياده سازي حاكميت شركتي توصيف و تصريح كرد: فراهم شدن اين زمينه مي تواند به مشتريان در قضاوت نسبت به بانک ها با اتكا به معيارهاي درست كمک نمايد و لذا ضروري است كه بانک ها از هم اكنون تحقق شرايط كيفي را براي دستيابي به ثبات بيشتر و پرداختن دقيق تر به ترازها و صورت هاي مالي در دستور كار قرار دهند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنين ضمن انتقاد از موضوع برداشت از حساب بانک گفت: اين امر هيچ استدلال و منطق درستي نداشت، اقدامات ما اكنون به سمت رفع ابهامات گذشته و تلاش تا حصول نتيجه مطلوب خواهد بود.

وي، ضرورت اصلاح ساختار مالكيت بانک هاي خصوصي را يادآور شد و با اشاره به الگوهاي مورد نظر بانک مركزي تصريح كرد: اين از جمله موضوعاتي است كه پس از اتخاذ تصميم نهايي به مرحله اجرا در خواهد آمد.

سيف يكي از مشكلات بانک ها را مطالبات معوق آنها دانست و گفت: سعي ما بر اين است كه رقم مطالبات را به كمتر از  5 درصد برسانيم و در اين راستا بانک ها بايد با دقت نظر و هدفگذاري درون سازماني، زمينه موفقيت در اين بخش را فراهم آورند.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز اينكه بخشي از مشكلات نظام بانكي، مربوط به توقعات نا به جا از اين سيستم است افزود: اگر سعي كنيم با تعريف درست از توقعات، وظايف خود را بر اين اساس بازنگري و اجرايي سازيم، مشكلات موجود رفع خواهد شد.

مديرعامل بانک سينا هم در اين نشست، ضمن خوش آمدگويي به رئيس كل بانک مركزي گفت: با اشاره به صراحت در بيان و شجاعت در اعلام نظرات او، انتظار مي رود بانک مركزي بيش از گذشته بتواند در ارتقاي نظام اقتصادي كشور ايفاي نقش نمايد.

پرويزيان در اين نشست، گزارشي از وضعيت این بانک در بخش منابع، مصارف، كفايت سرمايه و ديگر فعاليت هاي اين بانک ارائه كرد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×