» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اعزام تیم پزشکی شهرستان مبارکه به مناطق محروم سمیرم
اخبار شهرستان مبارکه

اعزام تیم پزشکی شهرستان مبارکه به مناطق محروم سمیرم

شهریور 8, 1394 0015

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان مبارکه گفت: تیم پزشکی شهرستان مبارکه در قالب اردوهای جهادی و به منظور ارائه خدمات پزشکی رایگان به دو روستای محروم شهرستان سمیرم اعزام شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه ، سروان مهران عقیلی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا اظهارکرد: اردوهای جهادی با حضور قشرهای مختلف برگزار می شود که از مهمترین آنها قشر دانشجویان و پزشکان است.
وی افزود:بسیج سازندگی در سه عرصه اردوهای جهادی و خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی و مشاغل و عرصه های تولیدی و پروژه های عمرانی فعالیت می کند.
وی همچنین از اعزام تیم پزشکی بسیج حوزه نبی اکرم (ص) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج کارگری شرکت سیمان سپاهان به روستاهای محروم قرقاچ و شیخ علی شهرستان سمیرم خبر داد و اظهار کرد: این تیم به ارائه خدمات درمانی رایگان پزشکی می پردازد و داروی رایگان نیز در اختیار بیماران قرار می دهد.
وی با بیان اینکه در این اردوی جهادی؛ بیش از 280نفر از اهالی روستاهای قرقاچ و شیخ علی سمیرم تحت ویزیت رایگان و همچنین توزیع داروی رایگان به ارزش 10 میلیون ریال قرار گرفتند افزود : همچنین 500بسته بهداشتی شامل خمیر دندان و مسواک و بیش از 250جلد کتاب 250حلقه لوح فشرده با موضوع مبارزه با ماهواره و اعتیاد به مواد مخدر و 500عدد بروشور با موضوع بهداشت دهان و دندان و برورشور با موضوع خطر کاهش جمعیت بین اهالی توزیع شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی شهرستان مبارکه مهمترین اثرات گروه های جهادی را کاهش هزینه دانست و بیان کرد: هر ساله اردوهای جهادی با هدف کمک به رفع محرومیت زدایی در با حضور قابل توجهی از دانشجویان بسیجی انجام می شود و در همین راستا پروژه های عمرانی در روستاهای محروم با حداقل هزینه انجام می شود.
سروان عقیلی ادامه داد: گروه های جهادی دانشجویان در زمینه های فرهنگی، آموزشی و شامل ساخت مسجد و حسینیه، ساخت خانه عالم، دیدار با خانواده شهدا، ساخت سرویس بهداشتی، حمام و توزیع بسته های حمایت فعالیت می کنند.
وی در پایان با بیان اینکه اردوهای جهادی دانش آموزی و دانشجویی مختص ایام تابستان است و درسایر فصول سال بسیج محلات و ادارات فعالیت می کنند، افزود: در راستای اجرای طرح های جهادی فرماندار، بخشداران، مسئولان شهرستانی در قالب ستاد پشتیبانی از این گروه ها حمایت می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×