» اخبار ایران و جهان » کارشکنی مخالفین توافق هسته ای نتیجه سالها مذاکره را به باد می دهد
اخبار ایران و جهان

کارشکنی مخالفین توافق هسته ای نتیجه سالها مذاکره را به باد می دهد

شهریور 5, 1394 006

کاخ سفید بار دیگر به کنگره آمریکا هشدار داد که پا پس کشیدن از توافق هسته ای ایران به عنوان یک معاهده بین المللی نتیجه سالها مذاکره را به باد خواهد داد و وجهه جهانی آمریکا را تضعیف می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آروتز شوا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید از تمرکز دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به جلب حمایت کافی از توافق هسته ای ایران و ممانعت از کارشکنی جمهوری خواهان سخن گفت.

وی تاکید کرد که نشانه هایی دال بر به نتیجه رسیدن تلاش دموکرات ها برای جذب آراء کافی به نفع توافق هسته ای ایران وجود دارد.

ارنست در ادامه هشدار داد که کارشکنی های کنگره می تواند نتیجه به دست آمده پس از سالها مذاکره فشرده را به باد داده و منجر به شکست توافقی شود که در ماه جولای سال میلادی جاری بین ایران و ۱+۵ حاصل شده است.

کنگره آمریکا قرار است ۲۱ روز دیگر درباره سرنوشت «برجام» تصمیم گیری کند و کاخ سفید تا آن زمان وقت دارد که حمایت ۳۴ سناتور دموکرات را برای تضمین حق وتوی اوباما و مخالفت با لایحه ضد ایرانی جمهوری خواهان بخرد.

تا کنون ۲۹ سناتور دموکرات حمایت خود را از توافق هسته ای اعلام کرده اند کسب ۵ رای موافق دیگر دور از انتظار نیست.

جاش ارنست در ادامه از مخالفت کنگره با توافق هسته ای ایران به عنوان یک معاهده بین المللی که بقیه جهان با آن موافق هستند ابراز تعجب کرده و هشدار داد که این اقدام به تضعیف وحدت جهانی (آمریکا با دیگر متحدانش) خواهد انجامید.

کاخ سفید پیشتر نیز به مخالفین هشدار داده بود که ادامه سنگ اندازی آنها در مسیر توافق هسته ای ایران موجب مخدوش شدن وجهه آمریکا در عرصه بین المللی می شود.  

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×