» اخبار ایران و جهان » تکرار سناریوی آتش‌گرفتن اتوبوس اسکانیا
اخبار ایران و جهان

تکرار سناریوی آتش‌گرفتن اتوبوس اسکانیا

آذر 22, 1392 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا رییس پلیس راه استان اصفهان  گفت: حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه‌ی صبح امروز، جمعه ۲۲ آذرماه جاری، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری اسکانیا مدل ۹۱ و متعلق به شرکت لوان نور تعاونی ۸، که از پایانه کاوه اصفهان به مقصد چابهار در حرکت بود، در ۱۰۰ کیلومتری بعد از اصفهان به سمت نایین دچار حریق شد.
سرهنگ رضا رضایی افزود: به گفته‌ی راننده‌ی اتوبوس، برای لحظه‌ای صفحه نمایشگر خودرو، علامت هشدار را نشان داد و در همان هنگام سرنشینان متوجه بوی دود شدند.
وی با بیان اینکه راننده ضمن متوقف کردن اتوبوس و بررسی خودرو متوجه شد که موتور اتوبوس آتش گرفته است، تصریح کرد: با حضور نیروهای پلیس راه استان در صحنه و استفاده از کپسول‌های اطفای حریق داخل اتوبوس، خودروی پلیس و خودروهای عبوری برای مهار آتش اقدام شد اما شدت آتش سوزی به قدری بود که اطفای آن توسط این کپسول‌ها را غیرممکن ‌می‌کرد.
سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: پس از حضور عوامل امداد و نجات آتش‌نشانی، آتش در حالی مهار شد که تمام اتوبوس به جز قسمت جلوی آن سوخته بود.
وی علت اصلی حادثه را نقص فنی در موتور اتوبوس دانست و اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به کنترل‌های پلیسی و وجود تمام چکش‌های این خودروی وی آی پی، مسافران ردیف‌های عقب موفق شدند، شیشه‌های اتوبوس را با چکش بشکنند و خود را از گرفتار شدن در آتش نجات دهند.
گفتنی است، حادثه‌ی مذکور، خوشبختانه این‌بار هیچ تلفات و خسارات جانی به همراه نداشت اما مسوولان هوشیار باشند که در صورت تکرار، معلوم نیست چه پیش خواهد آمد؟

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×