» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مباركه: جمعا ۷۲۰ پروژه در شهرستان مباركه آماده بهره برداري است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مباركه: جمعا ۷۲۰ پروژه در شهرستان مباركه آماده بهره برداري است

شهریور 5, 1394 0012

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت نشست خبری فرماندار شهرستان مبارکه با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مباركه علي اصغر ذاكري با اشاره به پروژه هاي آماده بهره برداري در شهرستان مباركه افزود : با توجه به جمعيت شهرستان اعتبارات تخصيص داده شده به شهرستان در خصوص اجراي  در استان نسبت به ديگر شهرستانها قابل توجه است كه از اين پروژه ها ميتوان به افتتاح ۶۰۹ واحد مسكن مهر و ۳۹ واحد تجاري با حضور معاونين محترم وزير و شهرسازي و استاندار محترم به عنوان پايلوت مسكن مهر در استان، ۱۶ پروژه بخش مركزي و ۲۵ پروژه بخش گركن جنوبي با اعتباري بالغ بر ۱۰ميليارد تومان ،۹ پروژه مربوط به دستگاههاي اجرايي با اعتباري بالغ بر ۳۰ميليارد تومان، ۵ پروژه در بخش صنعت و ۱۷ پروژه مربوط به شهرداري ها اشاره نمود.

ذاكري با بيان اينكه مدت ۴ ماه به عنوان نماينده عالي دولت تدبير و اميد در شهرستان مباركه انجام وظيفه نموده است افزود: پيگيري اخذ مجوز شهرداري شهر علامه مجلسي از مهمترين كارها بود كه علي رغم طرح هاي فرهنگي و عمراني شهر علامه مجلسي نسبت به ديگر شهرهاي جديد در استان توسعه زيادي نداشته و جايگاه خود را در استان پيدا نكرده است كه با افتتاح شهرداري اين شهر هويت اصلي خود را به دست مي آورد.

وي با اشاره به مشكلات چندين ساله تصفيه خانه شهر مجلسي افزود: در جلسه اي كه با حضورقائم مقام وزير راه و شهرسازي برگزار شد رفع مشكلات فاضلاب و تامين پكيج هاي تصفيه خانه و بهداشتي بودن آن در دستور كار قرار گرفت.

وي با اشاره به اخذ مجوز براي انتقال آب شهرك صنعتي سه راهي مباركه خاطر نشان ساخت: سلامت كارگران براي ما مهم بود كه با پيگيري هاي فراوان مجوز لازم براي عبور از حريم اخذ گرديد انشاءالله كه درآينده نزديك شاهد آبرساني به اين مجموعه صنعتي استان باشيم كه مجموعا ۴۰۰ واحد صنعتي فعال دارد.

وي به پروژه كنار گذرغرب شهرستان و رفع مشكلات ترافيكي و حوادث در ميدان كركوند اشاره نمود و تصريح كرد : با موافقت وزير راه و شهرسازي طول مسير از ۹۰ كيلومتر به ۱۳۰ كيلومتر و سال اتمام پروژه از سال ۹۵ به سال ۹۷ افزايش پيدا كرد كه نويدي براي مردم شهرستان است.

وي با بيان وجود مشكلات چند ساله در حوزه راه و شهرسازي ،افزود: با برگزاري جلسات متعدد توانستيم مشكلات موجود در اين حوزه را ازجمله بررسي حرائم شهرها و آسفالت محله خاراب طالخونچه و آسفالت باند دوم مسير بروجن و… را مرتفع نمائيم.

فرماندار مباركه با اشاره به اهميت حوزه بهداشت و درمان گفت: براي برطرف نمودن مشكلات در حوزه شبكه بهداشت و درمان تامين اعتبار شده كه ۵۰ درصد اعتبار به حساب شبكه بهداشت و درمان واريز گرديده و اميدواريم تاحدودي مشكلات اين بخش نيز مرتفع و شاهد تحولات خوبي در اين حوزه باشيم.

ايشان به مشكلات موجود در حوزه صنايع و اهميت حفظ چرخه توليد و حفظ كارگران اشاره نمود و تصريح كرد: صنايعي مانند پلي اكريل با مشكلات جدي از جمله تامين مواد اوليه،گاز معوقه و بدهي بيمه تامين اجتماعي روبرو بودند كه بحمدالله با پيگيري هاي فراوان وجلسات متعدد با وزير محترم نفت درخواست تحويل مواد اوليه از پتروشيمي با تضمين ۳ماهه توسط پلي اكريل وهمچنين تقسيط و مهلت زمان يك ساله به منظور پرداخت مبلغ گاز و تقسيط مبلغ ۱۵ ميليارد بدهي به تامين اجتماعي توسط سازمان تامين اجتماعي كشور عملي گرديد.

فرماندار مباركه به واگذاري پروژه فاضلاب شهرهاي ديزيچه و زيباشهر به شركت فولاد مباركه اشاره نمود و تصريح كرد: با انجام اين كار سه هدف حذف مقدار آب مصرفي صنايع از رودخانه ها،دفع و تصفيه پساب فاضلاب شهرها و كمك به دولت در تامين اعتبار پروژه محقق خواهد شد كه از مشاركت شركت فولاد مباركه تشكر مي نمايم.

ذاكري به تكميل دو مجتمع آبرساني در روستاهاي فخر آباد و حوض ماهي و همچنين قول مساعد جهت تامين اعتبار پروژه از رديف اعتبارات ملي اشاره كرد و افزود: براي تكميل اين پروژه دو ونيم ميليارد تومان اعتبار لازم است و اين پروژه به منظورهدف ارتقاي سلامت و دست يافتن به ضريب امنيتي سلامت آب روستاها انجام خواهد شد كه با انجام كليه روستاها از آب تصفيه شده و سالم استفاده خواهند كرد.

 1X4A4045-1

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×