» عمومی » ورزشی » صفر- صفرهای خسته کننده سپاهان
ورزشی

صفر- صفرهای خسته کننده سپاهان

آذر 21, 1392 1013

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس 

سپاهان صفر –گسترش فولاد تبریز صفر
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: هزار نفر
اخطارها: سید امید نظامی پور، فردین عابدینی، مصطفی اکرامی، رسول پیرزاده از گسترش فولاد
سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، علی احمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، یعقوب کریمی، اروین بولکو، علی کریمی (۷۴-امین جهان عالیان)، حسین پاپی، محمد غلامی(۶۲-مهدی شریفی)
سرمربی: زلاتکو کرانچار
گسترش فولاد تبریز: محسن فروزان، سید محسن حسینی، سعید مهدی پور، مصطفی اکرامی، سید امید نظامی پور، میثم نقی زاده، احمد کامدار، رسول علیزاده، جابر انصاری (۸۹-رسول پیرزاده)، فردین عابدینی(۵۶-علیرضا نقی زاده) (۸۲مهدی محمدپور)، مهرداد بایرامی
سرمربی: رسول خطیبی
کادر داوری: یدالله جهانبازی،حسین طالقانی،حمیدرضا رحیمی،
ناظر داوری: ابوطالب طاهریان
شرح بازی:
اولین بازی از نبرد دو گانه فوتبال اصفهان و تبریز در هفته هجدهم در شرایطی آغاز شد که سرمای هوا و بارش خفیف باران به شدت بر روی استقبال تماشاگران از این مسابقه تاثیر گذاشته بود و بر خلاف بازیهای قبلی سپاهان این بار سکوهای خالی فولادشهر میزبان گسترش فولاد شده بود. حضور رسول خطیبی بازیکن سابق سپاهان بر روی نیمکت گسترش و تقابل او با سپاهانی ها حساسیت این بازی را افرایش داده بود و زلاتکو کرانچار با ایجاد یک تغییر نسبت به بازی قبلی خود مقابل استقلال و استفاده از علی احمدی به جای علی حمودی محروم ترکیبی هجومی را به دیدار گسترش فرستاده بود و در سوی مقابل تبریزی ها که در بازی رفت سپاهان را متوقف کرده بودند در غیاب خالد شفیعی و سامان نریمان جهان چشم به انجام یک بازی دفاعی و استفاده از ضد حملات داشتند. بازی در بیست دقیقه ابتدایی سرد و کسل کننده دنبال شد و دو تیم برای نزدیک شدن به دروازه حریف چشم به شوتهای از راه دور داشتند که همین مسئله باعث شد سرعت بازی گرفته شود و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان باشد. در ادامه سپاهان با حرکات علی کریمی از میانه میدان و نفوذهای حاج صفی و کریمی از جناح چپ توپ و میدان را در اختیار گرفت و با استفاده از سرعت مهاجمانش و کرنرهای حاج صفی به دروازه گسترش نزدیک شد که این موقعیتها با بی دقتی مهاجمان سپاهان به ثمر ننشست تا دو تیم نیمه اول را بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسانند. البته در ثانیه های پایانی این نیمه گسترش یک موقعیت تک به تک مناسب را هم توسط فردین عابدینی به بیرون زد. با آغاز نیمه دوم هم تغییری در جریان بازی ایجاد نشد و سپاهانی ها با وجود اینکه توپها را به خوبی به داخل محوطه جریمه حریف می رساندند در ارسال دو پاس آخر بی دقت بودند تا همچنان دروازه محسن فروزان و گسترش بسته بماند. کرانچار در این دقایق با بیرون کشیدن غلامی بازیکن جوان تیمش را که در بازی رفت یک پاس گل داده بود به زمین فرستاد تا شاید سرعت شریفی در بین مهاجمان گسترش به داد خط حمله سپاهان برسد. کرانچار در این دقایق با فرستادن عقیلی به خط حمله سعی در استفاده از ضربات بلند و ارسال از جناحین را داشت که این تاکتیک هم نتیجه نداد و سپاهان در سومین بازی نیم فصل دوم سومین تساوی بدون گل را بدست آورد
دقایق حساس:
دقیقه ۱۵- شوت امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه با برخورد به زمین پله شد و در اختیار فروزان قرار گرفت.
دقیقه۱۹-کرنرحاج صفی از چپ و ضربه سر غلامی روی تیر یک توسط اکرامی از کنار تیر عمودی برگشت داده شد و دوباره به کرنر رفت.
دقیقه۲۹-نفوذ جابر انصاری از جناح چپ به داخل محوطه جریمه و پاس عرضی او به مقابل دروازه بدون اثر گذاری مهاجمان گسترش توسط مدافعان سپاهان برگشت داده شد.
دقیقه۳۰-شوت نقی زاده از پشت محوطه جریمه با شیرجه بلند رحمان احمدی کنترل شد.
دقیقه۳۲-کرنر حاج صفی و برگشت توپ توسط مدافعان در پشت محوطه جریمه به عقیلی رسید و مدافع سپاهان با یک شوت سرکش از فاصله ۳۰ متری توپ را به کنار دروازه گسترش زد.
دقیقه ۳۵ –پاس عرضی پاپی از جناح راست به روی نقطه پنالتی از زیر پای غلامی و بعد هم حاج صفی رد شد تا یک موقعیت خوب برای سپاهان به هدر برود.
دقیقه۴۵-پاس عمقی نظامی پور باعث شد تا عابدینی با رحمان احمدی تک به تک شود که ضربه بی دقت مهاجم گسترش از داخل محوطه جریمه به بیرون زده شد.
دقیقه۴۸-حرکات پا به توپ یعقوب کریمی در کنار خط عرضی زمین و ضربه او از زاویه بسته توسط فروزان برگشت داده شد.
دقیقه۵۵-سانتر یعقوب کریمی از چپ و ضربه سر غلامی از پشت محوطه شش قدم به کنار دروازه رفت.
دقیقه۵۸-حرکت تکنیکی پاپی در داخل محوطه جریمه و پاس کوتاه او به علی کریمی با ضربه هافبک سپاهان همراه شد که با برخورد به پای مدافعان گسترش به کرنر رفت.
دقیقه۸۷-سانتر حاج صفی از راست و ضربه سر شجاع خلیل زاده بر روی تیر دو با واکنش فروزان برگشت داده شد و در ریباند باز هم ضربه خلیل زاده توسط فروزان کنترل شد.
دقیقه۹۰+۱-پاس عرضی شریفی و ضربه بی دقت عقیلی به بالای درروازه رفت.
اتفاق ویژه:
سپاهان با این تساوی بدون گل نیم فصل دوم لیگ را همچنان بدون گل و بدون برد ادامه می دهد.
بهترین بازیکن:
بسته نگه داشتن دروازه آن هم در مقابل تیمی مثل سپاهان عنوان بهترین بازیکن این مسابقه را نصیب محسن فروزان دروازه بان گسترش می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×