» عمومی » علمی آموزشی » بررسی فلسفه زمان/ آیا می توان در زمان سفر کرد
علمی آموزشی

بررسی فلسفه زمان/ آیا می توان در زمان سفر کرد

آذر 21, 1392 0013

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از مهر ،  این کتاب مقدمه ای بر تاریخ فلسفه زمان است و به زبان ساده نوشته شده و از بیان تکنیکی و فنی که فهم آنرا برای مخاطب عام سخت و دشوار می سازد استفاده نشده است.

کتاب حاضر موضوع زمان را از دوران پیشاسقراط تا بعد از اینشتین مورد واکاوی و بررسی قرار داده است.

سیر کتاب به صورت تاریخی است و ابتدا مفهوم زمان در دوران یونان باستان مورد بررسی قرار گرفته است. این مفهوم ابتدا در یونان باستان و در آرای فیلسوفانی چون هراکلیتوس و پارمنیدس مورد بررسی قرار گرفته است.

زمان و تغییر، تجربه زمان، رویکردهای فیزیکی و متافیزیکی به ماهیت زمان، جهات زمان، سفر در زمان، زمان و آزادی اراده و رویکردهای علمی و فلسفی به زمان از جمله موضوعاتی هستند که در این اثر مورد بررسی قرار گرفته اند.

سفر در زمان، به ایدهٔ حرکت بین لحظه‌های مختلف زمان گفته می‌شود که مشابه حرکت بین مکان‌های مختلف در فضا صورت می گیرد، و در آن امکان ارسال اشیا (و در بعضی حالت‌ها فقط اطلاعات) به زمان گذشته و آینده وجود دارد.

با این که از قرن نوزدهم، سفر در زمان همواره موضوع داستان‌های علمی-تخیلی بسیاری بوده است، و نیز سفر یک طرفه در فضا با استناد به پدیدهٔ پارادوکس زمانی مبتنی بر سرعت در تئوری نسبیت خاص (که در پارادوکس‌های دوقلو تشریح شده است) و نیز پارادوکس زمانی جاذبه ای در نسبیت عام، تقریباً امکان پذیر است، اما هنوز این که قوانین فیزیک امکان بازگشت به زمان گذشته را می دهند یا نه مجهول مانده است.

این کتاب با عنوان “تاریخ مختصر فلسفه زمان” به قلم آدریان باردون از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×