» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه آلایندگی ندارد / محیط زیست مرجع تشخیص آلاینده بودن واحد‌های صنعتی
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فولاد مبارکه آلایندگی ندارد / محیط زیست مرجع تشخیص آلاینده بودن واحد‌های صنعتی

آذر 21, 1392 0014

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از فارس ، رجبعلی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر برخی از افراد با اظهار‌نظر‌های غیر‌کارشناسی عنوان می‌کنند که فولاد مبارکه آلاینده است، اظهار کرد: محیط زیست مرجع تشخیص آلاینده بودن یا نبودن واحد‌های صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین میزان آلاینده‌های یک واحد صنعتی، استاندارد‌هایی از سوی محیط زیست مشخص شده است، اضافه کرد: سازمان محیط زیست براساس استاندارد‌های ملی خود میزان آلایندگی یک واحد صنعتی را مشخص می‌کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: فولاد مبارکه به عنوان یک واحد صنعتی بزرگ در استان آلایندگی ندارد و این مجموعه تمام استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه فولاد مبارکه دارای یک تصفیه‌خانه بسیار عالی است، ادامه داد: فولاد مبارکه پساب ناشی از فعالیت‌های خود را به این تصفیه‌خانه می‌ریزد و آثاری از آلودگی در پساب این کارخانه وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه بخشی از این پساب به کارخانه‌ها وارد می‌شود و برای فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد: بخشی از این پساب نیز برای فضای سبز موجود در فولاد مبارکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 25 سال پیش آب‌های زیر‌زمینی در زرین‌شهر بالا آمد و شرکت آب منطقه‌ای برای ساماندهی این وضعیت نسبت به انجام زه‌کشی در این منطقه اقدام کرده است، افزود: همچنین در کنار این زهکشی یک تصفیه‌خانه در زرین‌شهر احداث شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه البته این تصفیه‌خانه با 20 درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کند و 80 درصد از مردم زرین‌شهر فاضلاب خود را به این تصفیه‌خانه نمی‌ریزند، گفت: پساب تصفیه‌خانه زرین‌شهر استاندار است و آلودگی ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×