» عمومی » پزشکی سلامت » حال و روز خوب صنعت “پلاسما” در سایه توافقات هسته‌ای
پزشکی سلامت

حال و روز خوب صنعت “پلاسما” در سایه توافقات هسته‌ای

آذر 20, 1392 0011

رییس سازمان انتقال خون ایران از تاثیر توافقات ژنو و گسترش روابط دیپلماتیک ایران بر توسعه فناوری‌ و دانش در سازمان انتقال خون ایران سخن گفت و از استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران بویژه در صنعت پلاسما خبر داد.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، دکتر علی‌اکبر پورفتح‌اله ، با بیان اینکه قطعا گسترش روابط دیپلماتیک و توسعه ارتباط با سایر کشورها تاثیر مثبتی بر پیشبرد فعالیت‌های جاری انتقال خون خواهد داشت، گفت: اگر ورود فناوری‌ها و دانش‌های کشورهای توسعه یافته به داخل کشور جنبه رقابتی پیدا کند، ظرفیت‌های لازم وجود دارد تا این دانش به صورت پایدار و با هزینه‌های بسیار کم در داخل به تولید برسد و بومی‌سازی شود.

 

وی افزود: اما وقتی انحصار وجود دارد و محدود می‌شویم، هزینه‌های ما برای بکارگیری فناوری‌های جدید افزایش می‌یابد.

 

رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به تغییرات و گشایش‌های به وجود آمده در عرصه سیاست خارجی کشور، گفت: در حالی که تا یکی دو ماه گذشته کمتر شرکتی تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران داشت، اخیرا استقبال خوبی از سوی شرکت‌های مختلف برای حضور در ایران پیدا شده است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت پلاسما هستند.

 

به گفته پورفتح اله، در دولت قبل که بحث واگذاری شرکت “پالایش و پژوهش خون” به بخش خصوصی در دولت مطرح شد، امیدی به سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود نداشت حتی قرار بود شرکت به یک مشتری داخلی شبه دولتی واگذار شود که نام آن در مصوبه دولت هم قید شده بود.

 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت فرق کرده است و شرکت‌های متعددی حاضر هستند در صنعت پلاسما سرمایه‌گذاری کرده و دانش خود را ارائه بدهند، اظهار کرد: هفته گذشته بود که پنج تن از مدیران ارشد یکی از شرکت‌های مشهور تجاری فعال در صنعت پلاسما به ایران آمده بود و تمایل خود را برای همکاری با ایران در زمینه صنعت پلاسما اعلام کرد.

 

رییس سازمان انتقال خون ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: البته بر اساس مصوبه دولت قبل، شرکت پالایش و پژوهش خون باید مراحل واگذاری و قیمت‌گذاری را طی کند که کمی زمانبر است و سهام شرکت پس از طی این مراحل از طریق فرابورس عرضه خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×