» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » افتتاح 600 واحد مسکن مهر شهر مجلسی
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

افتتاح 600 واحد مسکن مهر شهر مجلسی

مرداد 31, 1394 0010

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی از افتتاح 600 واحد مسکن مهر در این شهر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پرونده مسکن مهر در شهر مجلسی نیمه اول سال 95 بسته خواهد شد، افزود: 600 واحد در هفته دولت افتتاح می شود و دو مجموعه 800 واحدی و 920 واحدی هم از کل مجموعه شش هزار واحد شهر مجلسی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه طبق برنامه زمانبندی شده، یک هزار و 666 واحد در دی ماه 91 توسط وزیر وقت راه و شهرسازی افتتاح شد و در شهریور ماه 93 هم 914 واحد دیگر توسط مسوولین شرکت مادر تخصصی به بهره برداری رسید، گفت: فقط 940 واحد که مربوط به پروژه دو هزار واحدی هسا است هنوز تعیین تکلیف نشده است.
احمدی افزود: در مجموع پنج هزار و887 واحد در شهر جدید مجلسی پیش بینی شده که برای ساخت مسکن مهر حدود چهار هزار واحد تفاهمنامه سه جانبه وجود دارد، 1300 واحد در قالب تعاونی ها و 700 واحد هم بصورت خود مالک است.
وی با بیان اینکه ادعای ما این است که کامل‌ترین مسکن مهر را در شهر مجلسی داریم، تصریح کرد: مسکن کامل که مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی است در مجلسی احداث شده و در کنار واحدهای مسکونی که ساخته شده واحدهای تجاری، واحدهای آموزشی در حال ساخت است.
احمدی با بیان اینکه حدود 10 هکتار کل مسکن مهر و 90 هکتار شهر مجلسی است که 10 هکتار فضای سبز در مسکن شهرمجلسی در حال بهره برداری است، افزود: دو واحد آموزشی به بهره برداری رسیده و دو واحد آموزشی دیگر در حال ساخت است و حدود 140واحد تجاری به بهره برداری رسیده، ساختمان‌های فرهنگی و ساختمان‌های مذهبی هم 4 باب مسجد در مسکن مهر احداث شده که شهر مجلسی قبل از احداث مسکن مهر دو مسجد داشت در این مدت 4 مسجد اضافه شده که دو مسجد به بهره برداری رسیده و دو مسجد در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که وزارت راه و شهرسازی انتظار داشته است که، مسکن مهر باید کامل باشد، در شهر مجلسی در حال اجراست.
احمدی با بیان اینکه از مجموعه نیازهای مجلسی باید به ارائه خدمات زیربنایی که مرتبط با وزارت نیرو بود توجه شود و در نهایت به تصویب رسید که 15 میلیارد تومان مورد نیاز است و فارغ از اینکه وظیفه شرکت عمران است یا وظیفه شرکت برق منطقه ای یا شرکت توزیع برق یا آب و فاضلاب، حدود 15 میلیارد تومان برای اینکه این مجموعه فرآیند تکمیل شود در شهر مجلسی مورد نیاز است هر چند که در وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست.
وی گفت: قرار بود سال گذشته بخشی از این مبلغ را به ما بدهند که انجام نشد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با بیان اینکه پروژه هسا تنها پروژه مشکل دار شهر مجلسی به لحاظ ساخت و فیزیک ساختمان بود، اظهار کرد: در مورد پروژه هسا تاکنون بیش از سه جلسه برگزار شده است.
احمدی با بیان اینکه این پروژه 30درصد از کل مسکن مهر مجلسی را شامل می شود که از آذرماه سال 90 تا شهریور 93 بطور کامل تعطیل شده بود، تصریح کرد: با تعیین تکلیف و شیوه نامه ای که توسط سازمان ملی زمین مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شد، گشایشی در کار این پروژه ایجاد شد و 1060 واحد از این پروژه 2 هزار واحدی تعیین تکلیف شد و فقط 940 واحد آن باقیمانده که این واحدها هم طبق توافقی که انجام شده دورنمای تاریکی در برابر این پروژه وجود ندارد.
وی گفت: از کل 50 هزار واحد مجموعه هسا در کل کشور، پروژه هسا شهر مجلسی از معدود پروژه هایی است که از حالت رکود خارج شده و در صورتیکه مشکل متقاضی آن حل شود در آن بخش هم پیشرفت خواهیم داشت.

http://media.mehrnews.com/d/2015/01/24/3/764798.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×