» اخبار ایران و جهان » رییس جمهور: صلح فقط در سایه اقتدار، امکان پذیر است/ قدرت نظامی ایران علیه هیچ کشوری نیست
اخبار ایران و جهان

رییس جمهور: صلح فقط در سایه اقتدار، امکان پذیر است/ قدرت نظامی ایران علیه هیچ کشوری نیست

مرداد 31, 1394 107

رییس جمهوری با تأکید بر این که صلح فقط در سایه اقتدار، امکان پذیر است، گفت: تنها کشورهای توانمند، قدرتمند و دارای نیروی بازدارنده کافی می توانند صلح را برای ملت هایشان تضمین کنند و دولت یازدهم، تمام مساعی خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه پس از بازدید از آخرین دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز صنعت دفاعی به نیروهای مسلح کشور بویژه کسانی که در راه تقویت فناوری دفاعی تلاش می کنند، اظهارداشت: امروز دستاوردهای کشور در عرصه های مختلف صنایع دفاعی، نظیر موشک ها، پهپادها، ماهواره ها و تجهیزات مرتبط با صنایع دریایی و زیردریایی، بسیار وسیع است.
وی افزود: کاری که متخصصان وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در این زمینه انجام داده اند، قابل ستایش است.
رییس شورای عالی امنیت ملی ضمن بیان این که همه این دستاوردها، برای این است که ما ملتی صلح طلب هستیم، اظهار داشت: صلح فقط در سایه اقتدار امکان پذیر است و جنگ و تجاوز به کشورهای ضعیف، تحمیل خواهد شد و این کشورها نمی توانند پایداری امنیت خود را حفظ کنند.
روحانی یادآور شد: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ناشی از ایمان و توانمندی هایش در عرصه فنی وفناوری است و اینها شرایطی ایجاد کرده است که ایران، کشوری توانمند و با قدرت بازدارندگی بالا باشد.
وی تأکید کرد: دولت یازدهم تمام مساعی خود را به کار خواهد بست تا از نظر دفاعی و توانمندی نظامی، کشور روزبه روز قدرتمندتر شود. البته این قدرت علیه هیچ کشوری نیست و تنها برای تأمین منافع و امنیت ملی بکار گرفته خواهد شد.
رییس جمهوری با بیان این که اقداماتی که در دو سال گذشته برای تقویت بنیه دفاعی کشور انجام شده بسیار بیشتر از دوره های مشابه پیش است، خاطرنشان کرد: این مسیر را دنبال خواهیم کرد تا همچنان کشوری قدرتمند برای حراست از امنیت خود و منطقه داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، موشک نقطه زن فاتح 313 امروز همزمان با 31 مرداد؛ روز صنعت دفاعی با حضور رییس جمهوری در سازمان هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد؛ موشکی که جمهوری اسلامی ایران را در جمع انگشت شمار کشورهای صاحب موشک های سوخت جامد مرکب نقطه زن با برد 500 کیلومتر قرار داد.

http://img7.irna.ir/1394/13940531/81728690/81728690-70110243.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×