» عمومی » فناوری اطلاعات » معرفی ابزارهای ذخیره سازی دیتا از فلش 32 گیگی تا دستگاه 18 ترابایتی
فناوری اطلاعات

معرفی ابزارهای ذخیره سازی دیتا از فلش 32 گیگی تا دستگاه 18 ترابایتی

آذر 19, 1392 0010

هر روزه دیتای جدید خلق کرده و تقاضا برای ذخیره آنها روی ابزارهای متنوع ذخیره سازی افزایش می یابد.

با ظهور محیط کلود و دسترسی آسان و کم هزینه برای ذخیره سازی هزاران گیگابایت اطلاعات، برخی کاربران همچنان علاقه دارند دیتای خود را روی ابزار فیزیکی در دسترس خودشان در خانه و محل کار نگه دارند.

بر این اساس ادبیات ذخیره سازی شخصی در کنار سایر روشها، توسعه پیدا کرده است. از طری دیگر نداشتن یک اینترنت با سرعت خود در همه جا باعث شده تا محیط کلود برای نقل و انتقال دهها گیگابایت اطلاعات برای یک نفر ملالت انگیز شود.

اگر عکاس باشید، یعنی تولید صدها گیگ اطلاعات و اگر فایل ویدئویی داشته باشید که صدها برابر بیشتر از آن، نیاز به فضا پیدا می کنید.

یک پروژه 10 گیگی از یک فایل ویدئویی را نمی توانید با کلود ادیت کرده و به راحتی روی وب به مکان دلخواه منتقل کنید.

بنابراین ضرورت خرید ابزارهای ذخیره سازی مانند فلیش یو اس بی یا در حد پیشرفته ذخیره سازی از طریق واحد های RAID بیش از پیش هویدا می شود.

 

کوچکتر از ناخن اما 32 گیگ حجم/ SanDisk Cruzer Fit

این فلش یو اس بی در حجم 32 گیگ می تواند فایلهای کوچک و متوسط شما را به راحتی در خود جای دهد.

برای اتصال به انواع دستگاههای دیجیتال مانند تلویزیون هوشمند و … مناسب به نظر می رسد تا فایل های ویدئویی و صوتی خود را ببینید و بشنوید.

کوچک بودن شان امتیاز است البته به شرطی که آن را گم نکنید.

 

 

فلش مقاوم / IronKey

یکی از دغدغه های اصلی دارندگان فلش از دست دادن اطلاعات  بدلایل مختلف از جمله ضربه خوردن، در آب افتادن، گم کردن، سرقت و … است. رمزگذاری کردن دیتا و گذاشتن پسورد روی فلش نکته ای است که سازندگان روی آن تاکید می کنند تا اطمینان خاطر به کاربران دهند.

فلش IronKey به صورت سخت افزاری دیتا را حمایت کرده و رمز نویسی سخت افزاری 256 بیت AES را برای فلش های خود تعریف کرده و در برابر هر نوع حمله نیز مقاوم است. بدنه فلزی بسیار محکم و نشکنی داشته و ضد آب بوده و بعد از 10 بار تلاش برای باز کردن پسورد دیتا روی خود را غیر قابل دسترس می سازد.

مدل S250 با حجم فقط 2 گیگ حدود 110 دلار قیمت دارد.

 

 

افکار ترابایتی / Western Digital My Passport drive

گاهی اوقات گیگابایت جواب نمی دهد و باید به ترابایت ها دیتا فکر کنید. مدلی که می بینید مای پاسپورت دو ترابایتی وسترن دیجیتال است که به یمن داشتن یو اس بی نسخه 3 انتقال اطلاعات در کسری از ثانیه انجام می شود.

یک ترابایتی آن را می توان 65 دلار خرید.

 

قرار دادن 4 هارد در یک دستگاه کوچک و جمع و جور / Drobo Mini

برای داشتن ابزار مطمئن با حجم بالا برای حرفه ای ها می توان این دستگاه را در نظر گرفت.

چیزی بین هارد اکسترنال معمولی و یک باکی ویژه ذخیره سازی NAS محسوب می شود که می توان 4 هارد 2.5 اینچی را روی این باکس قرار داد(درایو mSATA نیز به صورت جداگانه به ان متصل می شود) که هم خروجی یو اس بی و هم خروجی تاندربولت دارد. در واقع هم با ویندوز و هم با مک با سرعت بالای نقل و انتقال کار می کند.

350 دلار قیمت باکس بدون هارد این دستگاه است.

 

دستگاه فوق حرفه ای / Promise Pegasus RAID Storage with Thunderbolt

ذخیره سازی به صورت راید با خروجی تاندربولت برای کارهای سنگین و فایلهای حجیم که 6 جای هارد را در اختیار شما قرار می دهد. نرخ نقل و انتقال دیتا 800MB بر ثانیه است و می توان 6 هارد 4 ترابایت با سرعت هر هارد 7200 دور در دقیقه روی ان داشت. به وسیله این دستگاه می توان 18 ترابایت برای RAID 5  داشت البته باید 3600 دلار پرداخت کنید. (قیمت 4 ترابایتی دستگاه 1150 دلار است)

 

اس اس دی 512 گیگی / Elgato Thunderbolt Drive+ 512GB

برای علاقمندان به داشتن هارد اس اس دی با سرعت تاندربولت می توانید روی این دسگاه حساب کنید البته باید 899 دلار هم بپردازید که بسیار هم گران است اما سبک بودن و اطمینان بالا برای حفظ دیتا ، با گرید سرور برای راهبران دیتاسرور و ارهای بسیار حساس پیشنهاد می شود.

 

ذخیره ساز 4 ترابایتی /G-Technology G-RAID 4TB storage

تعریف شده به صورت RAID 0  به صورت دوآل درایو که یو اس بی سه و فایروایر نیز دارد.

طراحی شده برای اپلیکیشن های فوق حرفه ای و کاربرانی که ویدئوهای حجیم ادیت می کنند و برنامه هایی مانند Apple Final Cut Pro, AVID Media Composer and Adobe Premiere را پشتیبانی کرده و در خود جای داده است.

بدنه آلومینیومی و دگمه روشن و خاموش (خیلی معنای دستگاه پرتابل نمی دهد) به قیمت 380 دلار به فروش می رسد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×