» عمومی » علمی آموزشی » افراد باهوش بیشتر عمر می کنند
علمی آموزشی

افراد باهوش بیشتر عمر می کنند

مرداد 28, 1394 0010

مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد، افراد باهوش نسبت به سایرین عمر طولانی تری دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد، افراد باهوش به دلیل ساختار متفاوت ژنتیکی از طول عمر بیشتری برخوردارند. افراد باهوش با انتخاب الگوی صحیح زندگی و تغذیه مناسب می توانند سلامت خود را تضمین کنند اما تاثیرات ژنتیکی نیز نقش قابل توجهی بر طول عمر آنها دارند.

مطالعات گذشته نیز بر تفاوت هایی بین افراد باهوش و افرادی که از هوش معمولی برخوردارند، صحه گذاشته بود. اما مطالعات اخیر محققان انگلیسی نشان می دهد، ۹۵ درصد ارتباط بین هوش و همینطور طول عمر اشخاص با کمک ژن ها قابل توضیح هستند. البته عوامل دیگری مانند تغذیه، شیوه صحیح زندگی و مسائل مالی نیز می توانند بر عمر افراد باهوش تاثیر داشته باشند.

اما از سوی دیگر، افراد باهوش راه حل های هوشمندانه ای را برای درآمد بیشتر انتخاب می کنند که می تواند آنها را از نظر سطح مالی نسبت به سایرین در سطح بالاتری قرار دهد. محققان انگلیسی معتقدند، تاثیر تمامی عوامل به اندازه ژنتیک و تاثیرات ژن بر طول عمر افراد باهوش نیست.

در این مطالعه، محققان زندگی دوقلوهایی را مورد بررسی قرار دادند که نه تنها همسان بودند بلکه از نظر ژنتیکی نیز کاملا شبیه یکدیگر بوده اما در شرایط مختلف اجتماعی و شغلی به سر می بردند. نتایج این مطالعه نشان داد، عوامل محیطی تنها در حدود ۵ درصد بر طول عمر شخص تاثیر داشته و این موضوع در حالی است که تاثیرات ژنتیکی بیش از  ۹۵ درصد اهمیت را به خود اختصاص داده اند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/19/3/1799638.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×