» اخبار ایران و جهان » جهانگیری: تمرکز دولت بر ایجاد فرصت شغلی و کاهش تورم
اخبار ایران و جهان

جهانگیری: تمرکز دولت بر ایجاد فرصت شغلی و کاهش تورم

آذر 19, 1392 008

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت در گام نخست بر کاهش تورم و جلوگیری از افزایش نقدینگی تمرکز دارد، گفت: رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و اشتغالزایی، گام بعدی دولت است .
به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از واحد مرکزی خبر،  جهانگیری در جلسه شورای عالی اشتغال اظهارداشت: در حال حاضر بیش از آنکه به سرمایه گذاری و ایجاد بنگاه های اقتصادی جدید بپردازیم، باید به فکر حفظ و فعال شدن بنگاه های موجود باشیم چراکه اگر بنگاه های موجود دچار مشکل و بحران باشند، انگیزه سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای ایجاد بنگاه های اقتصادی جدید از بین خواهد رفت.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه جهت گیری نظام بانکی کشور نیز باید به این سمت هدایت شود، خاطرنشان کرد: اولویت نظام بانکی باید رسیدگی به واحدهای تولیدی موجود و بررسی موانع و مشکلات آنها باشد.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی، رییس کل بانک مرکزی و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از الگوی زنجیره ارزش و نقش آن در افزایش تولید و پایدارسازی اشتغال ارائه شد.

در این نشست همچنین معاون توسعه و کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی به ارائه تحلیلی از وضعیت موجود و آینده بازار کار کشور پرداخت و پیشنهادهایی را نیز برای بهبود و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار ارائه کرد.

تعیین جهت گیری و خط مشی دولت در اشتغالزایی و ترسیم نقشه راه برای ایجاد فرصت های شغلی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادهای مختلفی نیز مطرح شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×