» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » آغاز عملیات احداث مترو مبارکه – بهارستان از هفته آینده
اخبار شهرستان مبارکه

آغاز عملیات احداث مترو مبارکه – بهارستان از هفته آینده

آذر 18, 1392 008

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا، ناصر نفری در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه همه مصوبات اجرای این پروژه در جلسه کمیته راهبردی اخذ شده، افزود: دولت، مجتمع فولاد مبارکه و شهرداری مبارکه در احداث این پروژه با هم مشارکت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این پروژه در صورت تامین اعتبار حداکثر در برنامه چهارساله تکمیل خواهد شد، اظهار داشت: ریل گذاری و آزاد سازی از مبارکه تا بهارستان بطول ۵۱ کیلومتر انجام خواهد شد.
شهردار مبارکه گفت: از مجموع ۵۱ کیلومتر مسیر احداث مترو مبارکه – بهارستان، آزادسازی ۴۱ کیلومتر مسیر مجتمع فولاد مبارکه تا بهارستان را شهرداری مبارکه بر عهده دارد و از شهر مجلسی تا فولاد مبارکه بطول ۱۰ کیلومتر بر عهده شرکت فولاد مبارکه است.
وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه هزینه آزاد سازی مسیر به میزان ۳۰ میلیارد تومان را تقبل کرده است، گفت: بیش از اینکه احداث مترو به سود شهر مبارکه باشد برای مجتمع فولاد مبارکه مفید است.
نفری با بیان اینکه شهرداری مبارکه آزاد سازی را انجام می دهد و مجتمع فولاد مبارکه ساخت ایستگاه ،ریل گذاری و خرید واگن را بر عهده دارد، گفت: براساس مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که مترو مبارکه- بهارستان به طول ۵۱ کیلومتر و با ایجاد هشت ایستگاه از مجتمع فولاد مبارکه آغاز و تا بهارستان طی چهار سال احداث شود.
وی با بیان اینکه در مجموع هزینه کلی پروژه شامل آزاد سازی ،ریل گذاری، خرید واگن و احداث ایستگاه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: دو ایستگاه در دو نقطه شهر مبارکه و در مجتمع فولاد، ،زیباشهر،ده‌سرخ، منطقه صنعتی مبارکه و بهارستان هر کدام یک ایستگاه مترو پیش بینی شده است.
وی با اشاره به چگونگی آزاد سازی مسیر در نظر گرفته شده گفت: بالغ بر ۷۵ درصد زمین های واقع شده در مسیر پروژه مترو دارای کاربری کشاورزی و کمتر از ۲۵ درصد دارای کاربری غیر کشاورزی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×