» عمومی » مذهبی و حماسی » برنامه های تلویزیونی هفته حج اعلام شد
مذهبی و حماسی

برنامه های تلویزیونی هفته حج اعلام شد

مرداد 24, 1394 007

رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما بیان داشت: به مناسبت گراميداشت هفته حج که مصادف با اول تا ۷ ذی القعده است، رسانه ملی برای آگاهی بخشیدن به مردم و به خصوص زائران برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما، تولید محتوای برنامه‌ها را در راستای تحقق شعار حج تمتع ۹۴، که «حج؛ معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» است دانست و گفت: برنامه سازی و آگاهی بخشی به زائران از طریق شبکه های مختلف رسانه ملی و در جهت بصیرت هرچه بیشتر زائران خواهد بود.

 مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک افزود: در هر یک از این برنامه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی موضوعات مرتبط با حج تمتع ۹۴، مسئولان اجرایی و فرهنگی از جمله حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت حضور خواهند داشت. که علاقه مندان نیز برای کسب اطلاعات بیشتر از این برنامه‌ها می‌توانند به آدرس اینترنتی labbaik.ir مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: از آن جا که در این برنامه‌ها، تلاش شده تا به مسائل کلی و حتی جزئی‌ترین موضوعات مرتبط به این سفر روحانی  از جمله، مسائل سلامت و پزشکی، بحث‌های مرتبط با هواپیمایی و گمرک و از همه مهم‌تر مسائل فرهنگی پرداخته شود، لذا تأکید ما این است که مردم به خصوص زائران عزیزی که عازم این سفر هستند و خانواده‌های آنان به دقت برنامه‌های را پیگیری کنند.

وی با اشاره به کنداکتور برنامه‌ها گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از یک شنبه ۲۵ تا ۳۱ مرداد ماه و با موضوعاتی از جمله اهمیت جایگاه حج در جهان کنونی اسلام و همچنین بررسی موضوعات مختلف حج تمتع ۹۴ از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما تصریح کرد: «روضه رضوان»، «لحظه‌های آسمانی»، «شب شرقی»، «امشب» و «روز آمد» نام برنامه‌‌‌هایی است که به صورت مشخص و مناسبتی به موضوعات حج تمتع به ویژه تمتع ۹۴می‌پردازد. در طی هفته حج نیز یک گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت ‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد.

مدیر شبکه اینترنتی لبیک اضافه داشت: روضه رضوان ساعت ۱۷ روزهای یکشنبه تا چهارشنبه این هفته از شبکه ۲ سیما پخش خواهد شد، موضوعات برنامه نیز به ترتیب «حج و گفتگوی مذاهب»، «گزارش حج ۹۴»، «حج ۹۴» و «موفقیت‌های اجرایی حج 94» خواهد بود.

وی گفت: مهمانان برنامه روضه رضوان در روز یک شنبه، حجت الاسلام مظلومی، معاون فرهنگی بعثه رهبری، دوشنبه حمید محمدی معاون حج سازمان حج و زیارت است. روز سه شنبه نیز حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و چهارشنبه نیز سعید اوحدی مهمان روضه رضوان خواهند بود.

گروسی گفت: برنامه لحظه‌های آسمانی نیز در طول ایام هفته حج به غیر از جمعه هر روز ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه با موضوعات مختلفی از جمله نظام عملیاتی حج، برنامه‌‌های فرهنگی تمتع ۹۴ توصیه‌های پزشکی حج و توصیه‌های انتظامی، از شبکه رادیو سراسری پخش می‌شود.  مهمانان این برنامه رادیویی نیز اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام  پروانه، مدیر جذب و ساماندهی بعثه، باقری معاون امور بین‌الملل بعثه رهبری، مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و سرهنگ مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور خواهند بود.

وی عنوان کرد:  شب شرقی نیز ساعت ۲۲ دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از شبکه جام جم پخش خواهد شد. که در این برنامه نیز تمتع ۹۴ موضوع گفتگو خواهد بود. مهمانان این سه شب به ترتیب سعید اوحدی، حجت الاسلام مظلومی و حجت الاسلام قاضی عسگر خواهند بود.

وی با اشاره به این که برنامه «امشب» شبکه یک سیما نیز شبهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه را به هفته حج اختصاص داده  گفت: این برنامه در این سه شب به ترتیب میزبان حجت الاسلام قاضی عسگر، با موضوع فعالیت‌های فرهنگی تمتع ۹۴، مهندس اوحدی با موضوعیت فعالیت‌های اجرایی حج ۹۴ و دکتر مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج خواهد بود.

وی افزود: برنامه «روزآمد» نیز با حضور حجت الاسلام مرقاتی معاون توسعه و مدیریت بعثه مقام معظم رهبری با موضوع ظرفیت‌های حج روز سه شنبه ساعت ۹ صبح از شبکه ۵ سیما پخش خواهد شد. روز جمعه ۳۱ مرداد نیز حمید محمدی معاون حج سازمان حج و زیارت با موضوع مدیریت اقتصادی حج مهمان برنامه “روزآمد خواهد بود.

 وی با اعلام این خبر که یک گفتگوی ویژه خبری نیز در طول ایام هفته حج به تمتع ۹۴ خواهد پرداخت، بیان داشت: در این گفتگوی ویژه خبری نیز حجت الاسلام قاضی عسگر و رئیس سازمان حج و زیارت حضور خواهند داشت.

گروسی اضافه کرد: پخش دعای کمیل، دعای ندبه و عرفه و پوشش برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌هایی است که در طی اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه تلویزیونی لبیک با اشاره به کاهش ظرفیت تعداد اعضای گروه کاری رسانه ملی برای اعزام به تمتع ۹۴ گفت: قطعا از ظرفیت موجود بیشترین استفاده را خواهیم برد، به طوری که جمعی از برنامه‌سازان متبحر در حوزه رادیو، تلویزیون و فرامرزی تیم رسانه ملی را تشکیل خواهند داد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/16/3/1740900.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×