» عمومی » فناوری اطلاعات » تصاویر تاریخی ترین پیاده روی های فضایی منتشر شد
فناوری اطلاعات

تصاویر تاریخی ترین پیاده روی های فضایی منتشر شد

مرداد 24, 1394 008

همزمان با پنجاه سالگی پیاده روی فضایی تصاویری از تاریخی ترین پیاده رویهای فضایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، از پیاده روی فضایی به عنوان هیجان انگیزترین بخش از یک مأموریت فضایی یاد می شود. این هیجان تا آن حد است که فضانوردان در صورت ارتکاب اشتباهی کوچک با عواقب تلخی روبرو خواهند شد.

امسال پنجاهمین سالگرد آغاز پیاده روی های فضایی بشر به شمار می آید. از این رو در گزارش پیش رو به ۷ پیاده روی مهم فضایی که در تاریخ جاودانه شده اند پرداخته ایم.

پیاده روی فضایی

نخستین پیاده روی روسها

«الکسی لیونوف» روس نخستین پیاده روی تاریخ بشر را در سال ۱۹۶۵ انجام داد. او ۲۰ دقیقه در فضا شناور ماند و به دلیل بروز نقص فنی برای لباسش مجبور به توقف این مأموریت شد.

پیاده روی فضایی

نخستین پیاده روی آمریکایی

تنها سه ماه پس از پیاده روی فضایی روسیه که به عنوان «نخستین» در تاریخ ثبت شد، فضانوردی به نام «اد وایت» از آمریکا نیز حدود ۲۰ دقیقه در فضا شناور ماند تا لقب نخستین فضانورد تاریخ آمریکا را بگیرد.

پیاده روی فضایی

دورترین  پیاده روی فضایی

در مأموریتهای تاریخی آپولولهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ دورترین پیاده روی های تاریخ بشر به ثبت رسیده است.

پیاده روی فضایی

متفاوت ترین

در سال ۱۹۸۴ «بروس مک کندلس» فضانورد ناسا سوار بر دستگاه «جت پک» پیاده روی فضایی متفاوتی را در جریان مأموریت STS-۴۱B تجربه کرد.

پیاده روی فضایی

کوتاه ترین

این پیاده روی فضایی تنها ۱۴ دقیقه به طول انجامید. مایکل فرینک فضانورد ناسا در سال ۲۰۰۴ و درحالی که خارج از ایستگاه فضایی بین المللی مشغول انجام مأموریت از پیش برنامه ریزی شده بود به دلیل بروز نقص فنی در تجهیزات همراه مجبور به توقف فوری پیاده روی و بازگشت به ایستگاه فضایی بین المللی شد.

پیاده روی فضایی

طولانی ترین

این اتفاق تاریخی در سال ۲۰۰۱ و در جریان مأموریت STS-۱۰۲ روی داد. «سوسان هلمز» و «جیم واس» ۸ ساعت و ۵۶ دقیقه پیاده روی فضایی در اطراف شاتل دیسکاوری و ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند.

پیاده روی فضایی

شلوغ ترین

بخشی از مأموریت STS-۴۹ در سال ۱۹۹۲ که برای تعمیر ماهواره , Intelsat VI در نظر گرفته شده بود با حضور سه فضانورد انجام شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×