» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » راه های پیش روی فولادسازان برای خروج از رکود
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

راه های پیش روی فولادسازان برای خروج از رکود

مرداد 24, 1394 0013

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: توليدکنندگان فولاد به دليل کاهش قيمت هاي جهاني توان رقابت و ورود به عرصه جهاني ندارند و بستر مناسبي براي عرضه مازاد توليد آنها در بازار داخلي و خارجي وجود ندارد و در حال حاضر توليدکنندگان فولاد، گرفتار مشکلات عديده اي هستند و انتظار دارند دولت با  تخفيف يا تعليق بدهي هاي بانکي آنها را حمايت کند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، دکتر بهرام سبحاني با بيان اينکه بازار فولاد تابع فعاليتهاي ساخت و ساز است و پروژه هاي عمراني در حالت رکود است، گفت: بودجه اي که دولت به پروژه هاي عمراني تاکنون اختصاص داده آنطور نبوده که تقاضا براي محصولات فولادي افزايش يابد و همچنان تقاضا براي محصولات فولادي در بازار کم است.

مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان بخشنامه اخير وزارت صنعت را در راستاي ايجاد توازن و تعادل زنجيره فولاد را مؤثر دانست و گفت: با توجه به افزايش توليد فولاد که برخلاف کاهش تقاضا در اين سالها شدت گرفته، توليدکنندگان براي فروش و معامله توليدات خود در بازار مشکلات بسياري دارند. براي خارج شدن از رکود سه راه بيشتر پيش روي خود ندارند که يا توليد و موجودي انبارهاي خود را در بازار داخلي بفروشند که توان چنين کاري را ندارند يا اينکه توليد خود را متوقف يا کاهش دهند. راه سومي هم وجود دارد که فولادسازان بايد توليدشان را صادر کنند اما در زمينه ورود به بازارهاي صادراتي بايد گفت به دليل کاهش قيمتهاي جهاني رقابت و ورود به عرصه جهاني سخت است و اغلب توليدکنندگان کشور توان رقابت و صادرات محصولاتشان را ندارند.

وي افزود: در مقطع کنوني فولادمبارکه هم اين مشکلات را دارد اما چون مجموعه توليدي بزرگي است، ميتواند گليم خودش را از آب بيرون بکشد. در واقع تلاش کرده ايم با صادرات بيش از 30 درصد توليدمان توانايي مقابله به اين مشکلات را به دست بياوريم. اما در داخل کشور مانند ساير واحدهاي فولادسازي مشکل داريم. در واقع فولادمبارکه تافته جدا بافته نيست اما به دليل برخورداري از پتانسيلها و برنامه ريزي که براي آنها انجام شده کمتر دچار اين گرفتاريها است.

sobhani

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×