» عمومی » فرهنگی ادبی » شهاب مرادی به موسیقی دست دوستی می‌دهد؟
فرهنگی ادبی

شهاب مرادی به موسیقی دست دوستی می‌دهد؟

آذر 17, 1392 007

از آن روحانی‌های خوش‌برخورد و خوش صحبت است که معمولا برنامه‌های تلویزیونی‌اش هم مخاطب جوان قابل توجهی دارد. درباره مسائل مختلف مذهبی یا ازدواج و زندگی صحبت می‌کند و چندباری هم درباره مسائل فرهنگی اظهار نظر کرده است.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، حجةالاسلام و المسلمین شهاب مرادی هم‌اکنون رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. مسندی که پیش از این امیر خوراکیان به آن تکیه زده بود.

 

پس از تعطیلی مؤسسه‌ «نغمه شهر»، واحد موسیقی فعال در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در چند سال گذشته، یکی از اقدامات خوراکیان محدود کردن موسیقی در فرهنگسراها بود، چرا که اعتقاد داشت، موسیقی بیشتر جنبه فراغتی دارد و نیازی به توسعه آن در فضای فرهنگسراها نیست.

 

همچنین او در گفت‌وگویی بیان کرده بود: «ما برنامه‌ای برای توسعه و گسترش موسیقی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نداریم اما کلاس‌هایی که از قبل دایر بوده است، ادامه می‌یابد ولی رویکرد ما محدود کردن این آموزش‌های موسیقی است.»

 

فرهنگسرای ارسباران نیز که تا چندی پیش یکی از سالن‌های مهم برای اجرای کنسرت بود، این فعالیت را تا جای ممکن کاهش داد و بیشتر بر روی نشست‌های شعر و ترانه و برنامه‌های نقد موسیقی تمرکز کرد.

 

یکی از دیگر از سالن‌های قابل استفاده برای اجرای کنسرت تالار ایوان شمس (تالار حرکت سابق) بود که زمانی پایگاه برگزاری کنسرت‌های پاپ و پس از آن دیگر گونه‌ها، از جمله کنسرت‌های موسیقی تلفیقی و سنتی بود. در این سالن در سال 91 به سختی اجازه اجرا داده می‌شد و هم‌اکنون مدت زیادی است که کنسرت در آن برگزار نمی‌شود.

این رویداد در کشوری که کمبود سالن اجرای موسیقی یکی از ضعف‌های بزرگ آن است، اتفاقی ناخوشایند تلقی می‌شود.

 

هم‌اکنون این سکان برای هدایت در دستان یک روحانی است که پیش از این به موسیقی‌هایی که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد، اعتراض کرده و گفته بود: « چقدر در تلویزیون و رادیو، سرودها و شعرهایی پخش می‌شود که وفاداری و عشق به همسر را تداعی کند و مثلا با شنیدن آن، شما احساس می‌کنید چقدر دلتان برای همسرتان تنگ شده است… »

 

از صحبت‌های مرادی می‌توان اینگونه برداشت کرد که او در اصل با مقوله موسیقی مخالف نیست و تنها با موسیقی‌هایی مخالفت دارد که در آن‌ها مفهوم و معنای روشنی وجود ندارد و شاید از موسیقی‌هایی که از امید می‌گویند و بعضی‌ها از آن به عنوان موسیقی فاخر یاد می‌کنند، حمایت‌ خواهد کرد.

 

اما شاید هم او، پا جای پای خوراکیان بگذارد و موسیقی را در اولویت‌های این سازمان نداند و به محدود کردن این هنر مهجور ادامه دهد.

 

شهاب مرادی هنوز چشم‌انداز روشنی از برنامه‌های خود برای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارائه نداده است و او در مراسم معارفه‌اش هم فقط تشکر کرد و گفت: من با فضای فرهنگ عمومی آشنا هستم. از سال 87 که در هیئت مدیره سازمان هستیم، هر هفته جلساتی تشکیل شده و من در این جلسات حضور داشته‌ام.

خوبی آقای قالیباف این است که می‌شود با ایشان کارهای سخت را به انجام رساند. خسته هم نمی‌شوند و بسیاری از جلسات‌شان را هنگام اذان صبح برگزار می‌کنند.

 

همچنان باید منتظر نشست و دید که آیا با حضور شهاب مرادی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موسیقی دست موسیقی می‌دهد یا…؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×