» اخبار ایران و جهان » ریابکوف: روسیه دیگر هیچ تحریمی را علیه ایران تصویب نخواهد کرد
اخبار ایران و جهان

ریابکوف: روسیه دیگر هیچ تحریمی را علیه ایران تصویب نخواهد کرد

مرداد 23, 1394 006

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در اظهاراتی عنوان داشت که مسکو به صراحت به آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرده که کشورش از این پس هیچ تحریم دیگری را علیه ایران تصویب نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «سرگئی ریابکوف» با بیان این مطلب در ادامه افزود: روسیه انتظار دارد که تحریم های ایران هر چه سریعتر لغو شوند.

وی در این رابطه گفت: پتانسیل تولید و صادرات ایران احتمالا طی چندین ماه احیاء نخواهد شد. در نظر داشته باشید که تحریم‌ها علیه ایران رفع نشده‌اند. ما انتظار داریم که تحریم‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن برداشته شوند.

ریابکوف همچنین از رایزنی ایران و روسیه در مورد مبادله اورانیوم غنی شده خبر داد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد بازبینی توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا نیز گفت: کنگره آمریکا نمی‌تواند حمایت لازم برای ممانعت از اجرای توافق بین ایران ایران و گروه ۱+۵ را بدست آورد.

وی در مورد تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران گفت: این یک موضوع دو جانبه است و به طرف سوم ربطی ندارد. این موضوعی است که رئیس جمهور روسیه در مورد آن تصمیم گرفته است.

ریابکوف در مورد همکاری های آتی ایران و روسیه نیز گفت:مسکو و تهران به زودی مشورت‌ ها درباره مدرن‌ سازی تاسیسات فردو و تولید ایزوتوپ‌ها را از سر خواهند گرفت. مدرن‌سازی فردو بخش لاینفکی از توافق است. چندین آبشار برای تولید ایزوتوپ مدرن‌سازی خواهند شد. چندین آبشار دیگر نیز فریز می‌شوند. ما در امر ساماندهی تولید ایزوتوپ در فردو دخیل هستیم، این مسأله هم‌اکنون بصورت دو جانبه مورد مذاکره قرار دارد. ما چندین دور نشست درباره این موضوع برگزار کردیم. جدول زمانی تا وقتی که تولید شروع شود چندین سال خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مشورت‌های دو جانبه درباره فردو به زودی از سر گرفته خواهد شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/24/3/1670168.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×