» عمومی » ورزشی » ردپای کی‌روش در اتفاق خوب فوتبال/ این بار تیم ملی تاثیرگذار شد
ورزشی

ردپای کی‌روش در اتفاق خوب فوتبال/ این بار تیم ملی تاثیرگذار شد

مرداد 23, 1394 0012

تیم‌هایشان به میدان می‌روند. این بار جوانگرایی در تیم ملی روی لیگ تاثیر مثبت گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، صرف نظر از بدقلقی‌های آزار دهنده کارلوس کی روش و باز بدون در نظر گرفتن این نکته که منشاء این بدقلقی‌ها می تواند اختلافات بین وزارت ورزش با فدراسیون و برآورده نشدن برخی توقعات این سرمربی باشد باید تاکید کرد که کی‌روش برای فوتبال ایران الگو و سرمشق خوبی بوده است.

کی‌روش بدون توجه به نام‌ها از بازیکنان جوان زیادی در بازی‌های تیم ملی ایران در ترکیب فیکس استفاده کرده که نمونه آن‌ها پیش از این بارها گفته و نوشته شده است.

در واقع کی‌روش تیم ملی را با پوست‌اندازی مواجه کرده و همین موضوع در لیگ‌برتر ایران کاملا به چشم می‌خورد تا جایی‌که پوست‌اندازی در لیگ برتر هم با تغییر نسل مربیان و الگو برداری آن جوان‌ها از روی دست کی‌روش منجر به ظهور پدیده‌ها و استفاده بیشتر از جوانتر‌ها در لیگ شده است، پرسپولیس شاید به دلیل مشکلات‌مالی مجبور به این الگو برداری شداما نفت و حتی تراکتوری که شروع کرد به سربازگیری و فولاد و حتی سپاهان‌ با رویکرد جوان‌گرایی وارد لیگ برتر شده‌اند و البته این جوان‌گرایی از دو سال قبل شروع شده‌است.

امثال امیری و طارمی و شریفی و بیرانوند و خیلی‌های دیگر که تعدادشان بسیار زیاد است با ریسک‌پذیری و اعتماد به نفس مربیان جوان شده لیگ که برخی از آنها مثل منصوریان مدتی را کنار کیروش سپری کردند لیگ ایران را وارد مرحله جدیدی کرده  تا جایی‌که جوانگرایی امروز یک افتخار محسوب می‌شود و نکته جالب اینجاست که حتی استقلال سال گذشته به دلیل عدم استفاده از جوانها بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و حتی لقب مدرسه پیرمردها را به چشم دید و نتیجه هم البته از آن باشگاه‌هایی بود که جوان‌های بیشتری را در ترکیب خود می‌دیدند.

نفت حتی در آسیا هم خوب ظاهر شد، ذوب آهن و تراکتور‌سازی و فولاد هم بالاتر از استقلالی ایستادند که بازیکنان نامداری را در ترکیب خود داشتند.

فراموش نکنید که کی روش از این جوان‌ها، جوان‌هایی مثل جهانبخش، سردار آزمون، امیری، پورعلی گنجی و … زمانی استفاده کرد که در پست این بازیکنان، نامداران زیادی وجود داشتند اما کی‌روش بعد از جام جهانی کل سیستم را عوض کرد و همزمان با او و در پی این حرکت سرمربی تیم ملی این الگو به باشگاه‌های دیگر هم سرایت کرد و نتیجه هم داد.

استقلال امسال کوشد تا چنین کند، پرسپولیس چنین کرد، فولاد مطمئن‌تر از همیشه همان کرد که همیشه انجام می‌داد و نفت مسیرش را کامل کرد.

حالا اما نکته اینجاست که جوان‌های بی نام و نشان هم به کی‌روش امیدوارند و می‌دانند که اگر خوب باشند قطعا می‌توانند به تیم ملی راه پیدا کنند و چنین هم هست که لیگ جذاب‌تر و تهاجمی تر و پر ریسک‌تری انتظار امسال را می‌کشد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/31/3/1780234.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×