» اخبار ایران و جهان » ایران درکنترل مرزها و مبارزه با تروریسم با پاکستان همکاری می کند
اخبار ایران و جهان

ایران درکنترل مرزها و مبارزه با تروریسم با پاکستان همکاری می کند

مرداد 22, 1394 007

وزیر امور خارجه کشور مان در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه های انرژی و مبادلات بانکی، تجاری، اقتصادی، امنیتی و کنترل مرزها و مبارزه با تروریسم با پاکستان همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و درباره مسایل دو جانبه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار  با ابلاغ  سلام گرم رئیس جمهور  به نخست وزیر پاکستان با اشاره به نتایج توافق ایران با 1+5 گفت: ارزیابی ما از نتایج توافق هسته ای براساس یک قاعده متوازن و با عنایت به اینکه رویکرد و راهبردمان از ابتدا گرایش به سمت نظامی نبوده ، یک ارزیابی مطلوب نسبت به انتظاراتی که از روند آن داشته ایم، است .

ظریف:روابط قوی و گسترده ای را با اسلام آباد خواهانیم

ظریف با اشاره به ظرفیت های بالقوه در روابط دو کشور در تمامی زمینه ها افزود: ما روابط قوی و گسترده ای را با اسلام آباد خواهانیم و آمادگی داریم که روابط را در تمام زمینه ها به ویژه انرژی و مبادلات و همکاری های بانکی، تجاری، اقتصادی، امنیتی و کنترل مرزها و مبارزه با تروریسم تقویت کنیم.

نخست وزیر پاکستان هم با اشاره به توافق ایران با 1+5 گفت: موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را  تبریک می گویم و آثار آن را در منطقه و روابط دو کشور مثبت ارزیابی می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد در پرتو راهنمایی های رئیس جمهور ایران روابط دو کشور چشم انداز جدیدی را پس از توافق هسته ای ایران پدیدار سازد.

نخست وزیر پاکستان با تبیین ظرفیت های بازار و امکانات اقتصادی دو کشور گفت: فرصت ها و امکانات تجاری و اقتصادی فرا روی همدیگر داریم و در زمینه انرژی  نفت، سوخت ، برق ،اموربانکی مبادلات تجاری آمادگی گسترش مناسبات در کشور را داریم و آقای سرتاج مشاور نخست وزیر با دوستان ایرانی امروز تمامی زمینه ها و مکانیزم های لازم را بررسی کنندو سازو کارهای لازم فعال سازی را مطالعه کنند همچنین طرفین در خصوص مسایل منطقه ای از جمله تحولات یمن، سوریه و افغانستان تبادل نظر کردند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/13/3/1793994.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×