» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » سرپرست اداره اوقاف شهرستان مبارکه: روستای بروزاد 6 دانگ موقوفه است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

سرپرست اداره اوقاف شهرستان مبارکه: روستای بروزاد 6 دانگ موقوفه است

مرداد 18, 1394 1014

سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: روستای بروزاد به صورت 6 دانگ موقوفه می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، علی مبشری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه روستای بروزاد در فاصله 20 کیلومتری شهر مبارکه و در بخش گرکن جنوبی شهرستان مبارکه واقع شده است، اظهار داشت: این روستا توسط شهربانو بیگم در 293 سال پیش به صورت شش‌دانگ وقف شده است.

سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: این بانوی نیک اندیش کل این روستا را وقف نمود تا عواید حاصل از این وقف صرف تهیه و توزیع حلیم و حلوا در شب‌های جمعه هر هفته بشود و همچنین طبق وقف‌نامه به نیازمندان و مستمندان این روستا نیز کمک شود.

علی مبشری در ادامه بیان کرد: این موقوفه تا کنون توسط متولیان آن اداره می شده است که آخرین متولی آن نوابی به علت کهولت سال تولیت آن را به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان واگذار نمود.

وی در ادامه گفت: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه با بخشدار گرکن جنوبی، دهیار، اعضای شورای دهیاری و جمعی از ریش سفیدان آن جلسه ای را با هدف پیشبرد اجرای نیات امینانه واقف نیک اندیش برگزار کرد.

سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در پایان افزود: مساحت این روستا در زمان ثبت وقف 17 جریب بوده است که با گذشت زمان این روستا نیز گسترش پیدا کرده است و در حال حاضر نیز جمعیتی بالغ بر 760 خانوار دارد.

mb

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×