» عمومی » ورزشی » تشریح برگزاری مسابقات جام ستارگان تنیس روی میز جهان در ایران
ورزشی

تشریح برگزاری مسابقات جام ستارگان تنیس روی میز جهان در ایران

مرداد 18, 1394 0011

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در تشریح چگونگی برگزاری مسابقات جام ستارگان جهان در ایران گفت برای برگزاری این رقابت‎ها از ۲۰ بازیکن حاضر در رده‌های اول تا پنجاهم دنیا دعوت خواهیم کرد.

احمد سعادتمند در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که «در زمان مدیریت محمد زارع‎پور هم موضوع برگزاری جام ستارگان جهان در ایران مطرح شده بود. چه شد که دوباره برگزاری این رقابت‎ها مطرح شده است» اظهارداشت: در مجمع انتخاباتی آذربایجان غربی استقبال مدیرکل این استان و هیات ارومیه باعث شد موضوع برگزاری جام ستارگان جهان مطرح شود. در این زمینه منتظر درخواست کتبی مسئولان استان آذربایجان غربی هستیم تا بر اساس آن اقدامات لازم را آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جام ستارگان تنیس روی میز جهان خارج از تهران و در ارومیه برگزار خواهد شد، در مورد اقدامات لازم برای نهایی کردن این رقابت‎ها توضیح داد و گفت: باید از طریق مکاتبه با فدراسیون جهانی تنیس روی میز، زمان برگزاری این رقابت‌ها در ایران را مشخص کنیم. این بخش مهمی از کار است چون زمان تعیین شده در حضور بازیکنان موردنظر تاثیر زیادی دارد.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در مورد بازیکنان شرکت کننده در این رویداد تصریح کرد: قصد داریم ۲۰ بازیکن از میان ۵۰ بازیکن اول رنکینگ جهانی را برای شرکت در جام ستارگان تنیس روی میز جهان به ایران دعوت کنیم. بنابراین باید زمان این رقابت‎ها را طوری تعیین کنیم که با خیلی از رویدادهای جهانی تداخل نداشته باشد و بازیکنان دعوت شده برای سفر به ایران در آن تاریخ مشکلی نداشته باشند. ضمن اینکه اعضای تیم ملی ایران هم به طور کامل در این رویداد حضور خواهند داشت.

سعادتمند با بیان اینکه تقویم فدراسیون جهانی برای سال ۲۰۱۵ کامل است و جای خالی در این تقویم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسابقات جام ستارگان تنیس روی میز سال ۲۰۱۶ و احتمالh اواسط سال برگزار می‎شود. اعضای تیم ملی ایران هم در کنار ۲۰ بازیکن دعوت شده در این مسابقات حضور خواهند داشت.

«شما می‌گویید ملی‎پوشان ایران هم در جام ستارگان جهان حضور خواهند داشت. از طرفی می‌خواهید ۲۰ بازیکن از رده‎های اول تا پنجاهم رنکینگ جهانی را به این رقابت‎ها دعوت کنید. فکر نمی‎کنید بین ملی‌پوشان ایران و این بازیکنان فاصله زیادی باشد و باعث شود ملی‌پوشان‎مان در کشور خودشان نتوانند پیروز شوند؟» سعادتمند در پاسخ به این پرسش مهر گفت: نه؛ اینطور هم نمی‎شود. به هر حال ملی‌پوشان ما در این رویداد میزبان هستند و همین خوب است. ضمن اینکه در مجموع می‌خواهیم سطح فنی مسابقات بالا باشد و این مهمتر است.

وی در مورد اینکه آیا قرار است برگزاری جام ستارگان جهان روند متوالی داشته باشد یا به یک دوره ختم شود، گفت: فعلا به فکر برگزاری اولین دوره آن هستیم. بعد در این مورد تصمیم‎گیری می‎کنیم.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد جایزه جام ستارگان جهان اظهارداشت: هنوز درمورد رقم جایزه فکر نکرده‌ایم. همان طور که گفتم منتظر درخواست کتبی مسئولان آذربایجان غربی هستیم تا بر اساس آن اقدامات لازم را به نوبت انجام دهیم. اما در کل جایزه چنین رویدادی باید با مسابقات سطح بالای جهان رقابت داشته باشد تا حداقل انگیزه‌ای هم شود برای حضور بازیکنان دعوت شده.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/15/3/1739850.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×